رپورتاژ آگهی

۸ ایده برای چیدمان خانه کوچک شما با روشی جدید و کم هزینه

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چیدمان خانه می‌تواند کاری دشوار باشد. این مسئله به‌خصوص زمانی دشوار می‌شود که بخواهید چیدمان خانه‌ای کوچک را انجام دهید.
چیدمان خانه کوچک با روشی جدید و کم هزینه

وقتی با خانه‌ای خالی روبرو می‌شوید پر کردن آن به‌گونه‌ای خوشایند و کاربردی می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. بااین‌حال، لازم است بدانید طراحان داخلی مدت‌هاست که در این مورد نکات متعددی را مطرح می‌کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید برای چیدمان خانه خود اقدام کنید در ادامه با مجله دلتا همراه شوید تا با نکات چیدمان خانه کوچک با روشی جدید و کم هزینه آشنا شوید.

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید

هرگز قدرت نقطه کانونی در خانه را دست‌کم نگیرید. گاهی اوقات، نقاط کنونی خانه‌ها به‌صورت طبیعی ایجاد می‌شوند. برای مثال، ممکن است در خانه شما یک پنجره یا شومینه، نقطه کانونی باشد. بااین‌حال، در برخی موارد، ممکن است لازم باشد که خودتان این نقطه کانونی را ایجاد کنید.

برای مثال، تلویزیونی که بر روی میز تلویزیون قرار گرفته است می‌تواند نقطه کانونی خانه شما باشد. اگر هنوز برای خانه خود تلویزیون نخریده‌اید خرید تلویزیون هایسنس با قیمت روز می‌تواند ایده خوبی باشد. این تلویزیون امکانات متعدد و led با کیفیت ۴k دارد. همچنین، می‌توانید آن را در سایزهای مختلف ازجمله سایز ۵۵ اینچ و با قیمت مناسب تهیه کنید. درهرصورت، انتخاب نقطه کانونی به سلیقه شما بستگی دارد اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که به این موضوع پایبند باشید زیرا پس از انتخاب نقطه کانونی باید بر اساس آن، مبلمان اطراف را بچینید.

مبلمان را به دیوار نچسبانید

چیدمان خانه کوچک با روشی جدید و کم هزینه

اندازه اتاق می‌تواند تعیین کند که چقدر می‌توانید میان دیوار و مبلمان فاصله ایجاد کنید. بااین‌حال، حتی وقتی خانه شما کوچک است، مهم است که میان دیوار و مبلمان فاصله‌ای هر چند کم وجود داشته باشد. برخلاف باور عموم، این کار می‌تواند باعث شود که اتاق‌ها بزرگ‌تر نشان داده شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید خانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد، مبلمان خانه را به دیوار نچسبانید.

مناطق گفتگو ایجاد کنید

افراد باید بتوانند در خانه بدون نیاز به فریاد زدن یا بلند کردن گردن خود با یکدیگر صحبت کنند. بنابراین، وقتی می‌خواهید خانه خود را به‌صورت اصولی بچینید، مبل‌ها و صندلی‌ها را به صورتی بچینید که روبروی یکدیگر قرار بگیرند و به‌قدری به یکدیگر نزدیک باشند که افراد بدون نیاز به بلند کردن صدای خود با هم صحبت کنند.

در هنگام چیدمان خانه، تعادل را پیدا کنید

در دکوراسیون خانه، تعادل اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین، مهم است اندازه و محل قرار گرفتن لوازم خانه را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که همه وسایل کوچک یا بزرگ را در یک طرف قرار نمی‌دهید. این مسئله می‌تواند فضا را کج و برهم‌زننده آرامش نشان دهد. همچنین، مطمئن شوید که در شکل‌هایی که در خانه به کار رفته است تنوع ایجاد می‌کنید. برای مثال، اگر صندلی‌های خانه شما خط‌های مستقیم دارد، میز قهوه‌خوری گرد را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

جریان ترافیک را در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین مواردی که لازم است در مورد چیدمان خانه کوچک با روشی جدید و کم هزینه در نظر بگیرید این است جریان ترافیک را در خانه خود در نظر بگیرید. افراد نباید در خانه و در هنگام رد شدن از کنار مبلمان به یکدیگر بخورند یا به مبلمان بخورند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که میان مبلمان فاصله وجود داشته باشد تا افراد بتوانند به‌راحتی از یک سر اتاق به سر دیگر اتاق بروند.

این موضوع به‌خصوص در هنگام چیدمان آشپزخانه اهمیت دارد. مهم است آشپزخانه را به‌گونه‌ای بچینید که وقتی در آشپزخانه حرکت می‌کنید با وسایلی مثل یخچال یا ماشین ظرفشویی برخورد نمی‌کنید. همچنین، اگر هنوز برای خانه خود یخچال تهیه نکرده‌اید لازم است بدانید یخچال و فریزر دیپوینت یکی از یخچال‌های باکیفیت در بازار است که می‌توانید آن را با قیمت مناسب از نمایندگی تهیه کنید. یخچال دیپوینت بزرگ، جادار و دارای یخساز است. همچنین، این یخچال دارای مدل دوقلو نیز هستند.

از فرش‌هایی با اندازه مناسب استفاده کنید

چیدمان خانه کوچک با روشی جدید و کم هزینه

وقتی می‌خواهید در خانه خود از فرش استفاده کنید، مطمئن شوید که این فرش به اندازه کافی بزرگ است و مبلمان خانه می‌تواند بر روی آن قرار بگیرد. بنابراین، مهم است که در هنگام خرید فرش خانه، به اندازه خانه توجه کنید.

از آثار هنری‌ استفاده کنید که سایز مناسبی دارند

آثار هنری‌ مثل تابلوها، مجسمه‌ها یا آینه‌ها لازم است به‌صورت استراتژیک و متناسب با مبلمان قرار بگیرند. برای مثال، یک عکس کوچک را در پشت مبل به دیوار آویزان نکنید. در عوض، از تابلویی استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ است و مبلمان جلوی آن را نمی‌گیرد. همچنین در این مقاله می‌توانید نکاتی برای انتخاب آثار هنری برای خانه را مطالعه کنید.

همه را در کنار هم قرار دهید

وقتی نوبت به چیدمان و وسیله‌های دکوری می‌رسد، اگر برنامه شما شامل خرید وسایل جدید است، لازم است از قبل در این مورد برنامه‌ریزی کنید. برای ترسیم پلان طبقه موردنظر از نقشه‌کش آنلاین یا کاغذ گراف استفاده کنید. این تنها راهی است که از طریق آن می‌توانید مطمئن شوید همه چیز مطابق با سلیقه و خواسته شماست.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…