آیا شکستن قولنج انگشتان دست ضرر دارد؟

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شکستن قولنج انگشتان دست یکی از شایع‌ترین روش‌ها برای کنترل استرس، اضطراب و مشکلات عصبی است. البته بسیاری از افراد صرفا برای احساس خوشایندی که دارد این کار را انجام می‌دهند.
شکستن قولنج انگشتان

شکستن قولنج انگشتان دست برای بسیاری به یک عادت روزمره و معمول تبدیل شده است. در اکثر موارد افراد در موقعیت‌های استرس‌زا یا عصبی، این کار را برای حفظ کنترل و آرامش خود انجام می‌دهند. برخی دیگر نیز این کار را انجام می‌دهند تا در مفاصل خود احساس آزادی و رفع خستگی کنند. معمولا هر دو گروه به عواقب احتمالی کار خود فکر نمی‌کنند. در مقاله پیش رو، مجله دلتا را همراهی کنید تا به بررسی این موضوع به صورت مختصر و کوتاه بپردازیم.

شکستن قولنج انگشتان

تمام مفاصل بدن انسان توسط نوعی کپسول که حاوی مایع سینوویال و گازهای مختلف است به هم متصل می‌شوند. این کپسول وظیفه روان سازی تمام مفاصل را بر عهده دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تمام حرکات را به صورت طبیعی انجام دهند. همچنین از تولید اصطکاک و سایش استخوان‌ها روی یکدیگر جلوگیری می‌کند.

زمانی که احساس می‌کنید انگشتان شما قولنج کرده‌اند، در واقع میزان حباب‌های گازی درون کپسول‌های مفاصل افزایش یافته است. به همین علت است که با فشردن انگشتان خود، این کیسه‌های گاز را منفجر می‌کنید و آن صدای خاص شکستن قولنج ایجاد می‌شود.

البته لازم است بدانید که این گازها به مدت چند دقیقه ناپدید می‌شوند و مجددا به مفاصل برمی‌گردند. در واقع به همین دلیل است که معمولا در فاصله کوتاهی بعد از شکستن قولنج، مجددا احساس می‌کنید انگشتانتان نیاز به انجام این کار دارند.

شکستن قولنج انگشتان دست

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب کشف یک روش ساده برای جلوگیری از مرگ را بخوانید.

شکستن قولنج انگشتان دست مضر است یا خیر؟

اگر به طور مکرر انجام شود خوب نیست. فشار دادن انگشتان می‌تواند با اثرات منفی مختلفی مانند ساییدگی مفاصل و آسیب به ساختار تاندون‌ها و رباط ها همراه باشد. به همین دلیل، انجام مکرر این عمل می‌تواند برای مفاصل مضر باشد. البته در برخی موارد اگر قولنج انگشتان دست و سایر قسمت‌های بدن شکسته شود، می‌تواند خوب باشد.

شما می‌توانید برای یادگیری نحوه انجام صحیح شکستن قولنج به یک متخصص مراجعه کنید. متخصصان می‌توانند روش‌هایی را به شما بیاموزند تا بتوانید بدون ایجاد خطر، قولنج خود را بشکنید. علاوه بر این، متخصصان اطلاعات کافی برای تشخیص وجود التهاب در قسمت‌هایی از بدن که گرفتگی آن‌ها با شکستن قولنج از بین نمی‌رود را دارند و می‌توانند در از بین بردن آن‌ها به شما کمک کنند. به همین علت است که نباید به طور مکرر این عمل را انجام دهید و اگر احساس می‌کنید دائما به آن نیاز دارید، باید به پزشک مراجعه کنید تا در آینده دچار مشکلات مفصلی نشوید.

شکستن قولنج

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب امیکرون بیشتر چه افرادی را تهدید می‌کند؟ را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. سمیرا

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۵ ب٫ظ

    بسیار مفید و جالب بود .متشکرم.

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۲۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…