۴ علت اصلی آسیب دیدن موها

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر موهای شما در زمان دست زدن به آن‌ها و حتی حرکت کردن دچار درد می‌شوند، تنها نیستید. به‌طور کلی، احساس درد در موها چیز عجیبی نیست و برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد.
عوامل آسیب دیدن مو

در این مطلب از مجله دلتا رایج ترین عوامل آسیب دیدن مو را بررسی می‌کنیم تا به شما در ریشه‌یابی مشکل کمک کرده باشیم. همچنین راه‌هایی برای جلوگیری از درد و تسکین پوست سر نیز ارائه خواهیم کرد.

عوامل آسیب دیدن مو را بشناسید!

شوره سر

زمانی‌که سر شما پر از شوره می‌شود، احتمالا بیشتر از حالت عادی در پوست سر خود احساس درد می‌کنید. دلیل این امر آن است که شوره سر بر اثر میزان بالای مخمر بر روی پوست سر ایجاد می‌شود. این افزایش بیش‌ازحد مخمر باعث التهاب در پوست سر شده و منجر به قرمزی، پوسته‌پوسته شدن، خارش و در موارد شدیدتر درد می‌شود.

برای رفع این مشکل از شامپوهای مناسب برای شوره که حاوی روی پاراتیون هستند استفاده کنید. این شامپوها به کاهش میزان مخمر در پوست سر کمک کرده و التهاب را کاهش می‌دهند.

عوامل آسیب دیدن مو

چربی اضافه از عوامل آسیب دیدن مو

ما به‌طور طبیعی تعداد زیادی غدد چربی در پوست سر خود داریم و اگر موها را به‌طور مرتب شست‌وشو ندهیم، چربی زیادی بر روی پوست سر و موها جمع می‌شود. این چربی اضافی نه‌تنها باعث چرب شدن موها می‌شود، بلکه می‌تواند باعث ایجاد خارش نیز شود. خارش پوست سر می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بعدی شود و خاراندن پوست سر از رایج ترین عوامل آسیب دیدن مو است. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ویتامین‌های شگفت‌انگیز در رشد سریع مو را بخوانید.

با شست‌وشوی مکرر موها از تجمع چربی جلوگیری کرده و مشکلات ناشی از آن را کاهش دهید. البته باز هم باید به نوع موهای خود توجه کنید. شست‌وشوی بیش‌ازحد می‌تواند پوست سر حساس را خشک کرده و باعث ایجاد شوره سر شود.

عوامل آسیب دیدن مو

اگزما از عوامل آسیب دیدن مو

اگزما به حالتی گفته می‌شود که سد پوستی آن‌طور که باید کار نمی‌کند و باعث ایجاد ترک در لایه بیرونی پوست می‌شود. این امر منجر به از دست دادن رطوبت و ایجاد التهاب می‌شود و می‌تواند منجر به خارش، ناراحتی یا درد شود.

برای درمان اگزما ابتدا پوست را توسط روغن‌های مرطوب‌کننده، مرطوب کرده و سد پوستی را ترمیم کنید. دوش ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ای با آب گرم می‌تواند احتمال افزایش خشکی پوست سر را کاهش دهد. استفاده از شامپوهای ملایم که چربی طبیعی پوست سر را از بین نمی‌برد نیز می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند.

مدل موهایی که به موها فشار می‌آورند

برخی از مدل‌های مو مانند دم اسبی و غیره می‌توانند باعث آسیب دیدن موها شوند. همچنین کشیدن محکم موها به عقب می‌تواند به فولیکول‌های مو فشار وارد کرده و منجر به التهاب شود. در صورت امکان مقداری از فشار و کشش موهای خود را کاهش دهید.

عوامل آسیب دیدن مو

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه پرپشت کردن ۲ هفته‌ای مژه‌های شما را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۰۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۶ ب٫ظ

    فوق العاده بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…