این غذاها را بخورید، شب خواب بد می‌بینید

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
غذاها و میان وعده‌هایی که انتخاب می‌کنید، می‌توانند بر کیفیت خواب شما اثر بگذارند.
غذاهایی که بر کیفیت خواب اثر گذارند

فیلم‌های ترسناک، برنامه‌های تلویزیونی با محتواهای مجرمانه، داروها و استرس همگی می‌توانند باعث دیدن خواب‌های آشفته و کابوس شوند. غذاهایی که مصرف می‌کنیم نیز می‌توانند تاثیر مستقیمی بر الگوی خواب و کنترل رویاهایی که می‌بینیم داشته باشند. اگر عادت دارید قبل از خواب از میان وعده‌های مختلف استفاده کنید، خوب است که نکات زیر را در مورد غذاهایی که بر کیفیت خواب اثر گذارند، مورد توجه قرار دهید. با مجله دلتا همراه باشید.

غذاهایی که بر کیفیت خواب اثر گذارند

سس‌های تند

افرادی که سس تند مصرف می‌کنند نمی‌توانند به‌راحتی بخوابند و هم چنین رویاهای آشفته و استرس‌زایی را در خواب تجربه می‌کنند. غذاهای تند دمای بدن را تغییر می‌دهند که باعث تغییر در اطلاعات خواب می‌شود.

غذاهایی که بر کیفیت خواب اثر گذارند

کیک و بیسکوییت

خوراکی‌های حاوی شکر می‌توانند اطلاعات مغزی را در مرحله‌ای که خواب رو به عمیق شدن می‌رود تغییر دهند. بنابراین سعی کنید حداقل شش ساعت قبل از خواب از مصرف شیرینی و شکر پرهیز کنید.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب هشدار: هرگز تخم مرغ را به این صورت نپزید را بخوانید.

پنیر

مصرف لبنیات ارتباط زیادی با پایین آمدن کیفیت خواب دارد. تقریبا ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان گزارش کردند که بعد از مصرف پنیر و لبنیات تجربه خواب‌های بدی داشتند که از حالت طبیعی خارج بوده است.

در این پژوهش از چندین نوع پنیر برای انجام تحقیقات استفاده شد و برخی از پنیرها نشان دادند که این باور درست است. از سوی دیگر، برخی از پنیرها باعث ایجاد خواب‌های عجیب و در عین حال خیلی واضح می‌شدند.

غذاهایی که به خواب اثر می گذارد

پاستا

شرکت کنندگان پژوهش اخیر گزارش کردند که بعد از خوردن نان و پاستا خواب آشفته‌ای را تجربه کرده‌اند و گروه کوچکی از آن‌ها تجربه دیدن رویاهای عجیب و غریب را داشته‌اند. پژوهش‌ها نشان داده است که مصرف پاستا قبل از خواب می‌تواند نسبت به دیگر غذاها باعث بروز اختلال بیشتری در خواب گردد، البته به غیر از لبنیات و سس‌های تند. به طور کلی مشکلی با صرف این وعده غذایی خوشمزه ایتالیایی وجود ندارد. اما بهتر است که این غذا را زودتر مصرف کنیم تا از خواب‌های آشفته و کابوس در امان باشیم.

نوشابه

در عمل، نوشیدنی‌های گازدار غذا محسوب نمی‌شوند. اما آن چیزی که می‌نوشید به اندازه همان غذایی که می‌خورید اهمیت دارد. نوشیدنی‌های کافئین‌دار فرآیند خواب را بسیار دشوار خواهند کرد.

نوشابه‌ها عوارض متعددی برای بدن ایجاد می‌کنند، همچنین به دلیل وجود مقادیر زیاد شکر و کافئین می‌توانند باعث دیدن کابوس به هنگام خواب شوند. کافئین به طور مستقیم حتی در خواب نیز مغز را تحریک می‌کند، که منجر به دیدن رویاهای ناخوشایند در خواب خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب این افراد هرگز انار نخورند!  را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۱۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۵۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…