خواستگار دروغگو هم مجازات دارد

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس قانون، هرگاه یکی از طرفین ازدواج به دیگری دروغ بگوید باید مجازات قانونی خود را طی کند.
مجازات خواستگار دروغگو

در بسیاری از مواقع دروغگویی و فریب دادن دیگران جرم محسوب می‌شود و همچنین مجازات قانونی دارد. اما اگر فرد دروغگو خواستگار شما باشد، چه مجازاتی را باید طی کند؟ در این مطلب از مجله دلتا به موضوع مجازات خواستگار دروغگو می‌پردازیم.

اگر هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج به طرف مقابل خود درباره میزان تحصیلات، تمکن مالی، موقعیت اجتماعی، شغل و سمت خود یا وضعیت تأهلش دروغ بگوید باید مجازات قانونی را طی کند. قانون مجازات اسلامی برای هر جرمی یک مجازاتی در نظر گرفته است اگر به مباحث قانون مجازات علاقه دارید به مطلب معرف زن و مرد در رابطه نامشروع هم مجازات دارد مراجعه کنید. بر اساس قانون هرگاه یکی از زوجین پیش از عقد به دیگری درباره وضعیت زندگی خود دروغ بگوید به ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم خواهد شد.

به عقد درآوردن زن شوهردار چه مجازاتی دارد؟

بر اساس قانون مجازات اسلامی و در بخشی که به جرایم ضد حقوق خانگی می‌پردازد، آمده است. هرگاه فردی با علم، زن شوهردار یا زنی را که در عده فرد دیگری است، برای مرد دیگر عقد کند، به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال یا از ۳ میلیون تا ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود. اگر این فرد دارای دفتر ازدواج و طلاق یا اسناد رسمی باشد، برای همیشه از تصدی دفتر ممنوع می‌شود.

البته در جای دیگر از قانون و در ماده ۶۴۴ گفته شده است. اشخاصی که عالما مرتکب اعمال مجرمانه‌ای شوند. همچنین زنی که در قید زوجیت یا عده دیگری هست را به عقد دیگری در آورند. یا هرگاه زن شوهردار یا زنی را که در عده است به عقد خود در بیاورد به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال یا از ۳ تا ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

خواستگار دروغگو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب در این شرایط ازدواج دوم مرد جرم است  را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …