هرگز این وسایل را برای خانه کوچک انتخاب نکنید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در خانه‌های کوچک فضای کافی برای تغییر دکوراسیون یا قرار دادن وسایل اضافی نخواهید داشت. همین موجب می‌شود برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک دچار مشکل شوید.
وسایل نامناسب در دکور خانه کوچک

در چنین مواقعی، استفاده از هر سانتی‌متر فضای خانه اهمیت پیدا می‌کند. شما باید بتوانید از یک خانه کوچک نهایت استفاده را ببرید. راهکارهایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل کوچک را به راحتی انجام دهید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی وسایل نامناسب در دکور خانه کوچک می‌پردازیم.

مبلمان لوکس

سبک لاکچری و لوکس در مبلمان یعنی وجود بدنه‌های بزرگ و منبت کاری شده، رنگ سفید، طلایی و نقره‌ای و پشت مبلی‌های بلند و مرتفع. مبلمان لوکس فضایی به خودی خود بیشتر از مبلمان مدرن اشغال می‌کنند و برای فضاهای کوچک مناسب نیستند.

در صورتی که در فضای کوچک و تنگ از مبلمان لوکس کلاسیک استفاده کنید، ممکن است مجبور شوید آن‌ها را به دیوار بچسبانید و در این صورت بدنه چوبی آن‌ها به دیوار آسیب می‌زند.

وسایل نامناسب در دکور خانه کوچک

مبل با پارچه رومبلی طرح‌دار

یکی از وسایل نامناسب در دکور خانه کوچک مبل با پارچه رومبلی طرح‌دار است. برای خرید مبل در خانه کوچک از پارچه رومبلی طرح‌دار استفاده نکنید. طرح و نقش بر روی مبل حتی اگر مبل ساده و مدرن هم باشد، اینگونه به‌نظر نمی‌رسد. در واقع طرح و نقش پارچه باعث شلوغ شدن فضای خانه می‌شود و فضا را کوچک‌تر آنچه که هست نشان می‌دهد.

وسایل نامناسب در دکور خانه کوچک

مبلمان و وسایل به رنگ تیره

رنگ‌های تیره باعث بسته شدن فضا و کوچک‌تر به‌نظر آمدن آن می‌شوند. بهتر است برای دکوراسیون خانه کوچک به سراغ رنگ‌های تیره نروید. حتی اگر مبلمان در ابعاد کوچک و مناسبی برای نشیمن باشد، این رنگ تیره تاثیر آن را خنثی کرده و بر فضا چیره می‌شود. پس به جای استفاده از رنگ‌های تیره، به سراغ رنگ‌هایی بروید که باعث روشن‌تر شدن فضای خانه می‌شود. رنگ‌های روشن و ملایم در این دسته قرار می‌گیرند.

مبلمان و وسایل به رنگ تیره

صندلی اضافی در کنار مبل ال

یکی از بهترین مبلمان برای دکوراسیون خانه کوچک، مبلمان ال است. این نوع مبلمان فضای کمی را اشغال می‌کند و تنها کافی است یک گوشه از خانه را برای آن در نظر بگیرید. ولی نکته اشتباه اینجا به‌وجود می‌آید که در کنار مبلمان ال بخواهید صندلی یا مبل تک تهیه کنید. با این کار به دست خودتان فضا را می‌بندید و آن را کوچک‌تر می‌کنید.

صندلی اضافی در کنار مبل ال

ست کامل مبلمان

در فضای کوچک با خرید ست کامل مبل، فضا را از آنچه که هست کوچک‌تر کنید. چنانچه شما از وسایل کمتری در خانه استفاده کنید، حتی می‌توانید فضا را از آنچه که هست بزرگ‌تر نشان دهید. اگر حس کردید که نیاز است فضای نشستن را زیاد کنید، چند پاف کوچک که به سادگی جابه‌جا هم می‌شود، گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند.

ست کامل مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان آپارتمانی هرگز خشک نمی‌شوند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

  4. ر11

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۱۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…