گیاهان آپارتمانی پر انرژی!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از گل‎های طبیعی به شادابی و نشاط خانه کمک می‎کنند.
گیاهان آپارتمانی

گل ها  و گیاهان، تاثیر بسزایی در آرامش و زیبایی خانه دارند و با طراوت خاص خود به تصفیه هوا کمک می‎کنند. اما شاید به سبب تنوع گیاهی موجود انتخاب گل مورد نظر برایتان سخت باشد یا از خواص و ویژگی‎های گل ها آگاهی کافی نداشته باشید. به همین دلیل امروز می‎خواهیم تا با معرفی برخی از گیاهان آپارتمانی تایید شده در فنگ شویی، اطلاعات مورد نیاز برای خرید گل و گیاه آپارتمانی را به اطلاع شما برسانیم.

گل برگ موز

یکی از این گیاهان آپارتمانی ؛ گل برگ موز نام دارد. این گیاه با زیبایی و انرژی مثبتی که برای فضا به ارمغان می‎آورد، می‎تواند زینت بخش خانه هایتان باشد. گل برگ موز برگ های درشت سبز رنگ دارد و در هر محیطی قابل استفاده است.

گیاهان آپارتمانی

گل ارکیده

در برخی از منابع گل ارکیده را  سمبل پاکی، جذابیت و مشوق حاصل‎خیزی نامیده‎اند. این گیاه زیبا جزو آن دسته از گل‎هایی است که در سراسر جهان طرفداران بیشماری دارد. فصل و زمان گل‎دهی ارکیدها متفاوت است، اما معمولا از دسامبر (دی ماه) شروع می‎شود و چند ماه گل دارند ولی پس از یکبار گل‎دهی به مدتی استراحت و بازسازی نیاز هست تا دوباره به گل بنشیند.

گیاه

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی است که بیشتر در مناطق گرمسیری و خشک پرورش می‎یابد. این گیاه برای رشد به دمایی بین ۱۷ تا ۲۴ درجه سانتی گراد نیاز دارد و در گرما و سرمای شدید آسیب می‎بیند. آلوئه ورا علاوه بر زیبایی؛ تاثیری آرامبخش در هر خانه دارد؛ پس اگر دوست دارید در خانه آلوئه ورا نگهداری کنید بهتر است به دمای نگهداری آن توجه داشته باشید. همچنین این گیاه علاوه بر زیبایی، خاصیت آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی نیز دارد که برای درمان سوختگی و تقویت رنگ پوست مفید است.

گیاهان فنگ شویی

گیاهان آپارتمانی از نوع سانسوریا

گل سانسوریا جزو گیاهان آپارتمانی است که توانایی بالایی در تصفیه هوای محیط دارد و به همین دلیل برای ورودی ها، دفاتر کار و حتی اتاق خواب بسیار مناسب هستند. همچنین برگ های بلند و محکم این گیاه نمایانگر انرژی محافظتی هستند.

گیاه آپارتمانی

گیاه فیکوس

استفاده از این گیاه در فنگ شویی به علت خاصیت سم زدایی تایید شده است و با برگ های پهن و سبزی که دارد سمبل نعمت و فراوانی است. دمای ایده‌آل برای نگهداری فیکوس در آپارتمان درجه حرارت بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است، اما بهتر است بدانید که تغییرات ناگهانی دمای محیط، موجب ریزش برگ‌های فیکوس خواهد شد.

گیاه فیکوس

گیاه لیندا

اگر در پی گیاه آپارتمانی می‎گردید که نیاز به رسیدگی زیادی نداشته و به راحتی رشد کند؛ حتما گیاه لیندا را انتخاب کنید. این گل زیبا علاوه بر انرژی مثبتی که به خانه‎ی شما می‎بخشد، فضای آپارتمان شما را شاد و سرزنده می‎کند. گیاه لیندا کود زیادی نمی‎خواهد و با هر درجه حرارتی رشد می‎کند.

همچنین از ویژگی‎های دیگر این گیاه در فنگ شویی می‎توان به ویژگی منحصر به فرد آن که تعادل درونی انرژی یین و یانگ است اشاره کرد. گیاه لیندا را می‎توانید فصل تابستان در فضای باز قرار دهید تا به اندازه کافی نور خورشید دریافت کند.

گلهای آپارتمانی

فیکوس بنجامین

اصالت اصلی این گیاه از جنگل‌های استوایی آسیا به ویژه هندوستان است. که به علت خاصیت سم زدایی که دارد از گیاهان مطلوب در فنگ شویی محسوب می‎شود. این گیاه نیز به خاطر سازگاری با محیط آپارتمانی؛ طرفداران زیادی دارد.

گیاه آپارتمانی بنجامین

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…