کارهایی که موقع جوش زدن نباید انجام دهید!

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پوشاندن آکنه با مواد نامناسب و با روش‌های اشتباه یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که باعث بدتر شدن وضعیت جوش‌های روی پوست می‌شود.
اشتباهات درمان جوش

موارد زیادی در اشتباهات درمان جوش و آکنه وجود دارد که می‌تواند منجر به تشدید آکنه و بدتر شدن آن شود. اما راهکارهایی وجود دارد که بتوانیم با این جوش‌های مزاحم کنار بیاییم. در این مطلب از مجله دلتا به این راهکارها اشاره خواهیم کرد.

اشتباهات درمان جوش که نباید انجام دهید

ترکاندن جوش‌های برآمده و کیستی

جوش‌های سفت، ملتهب و دردناکی را که روی پوست ظاهر می‌شوند، به هیچ‌وجه نترکانید. این کار باعث می‌شود جای جوش روی پوست باقی مانده و دیرتر بهبود پیدا کند. خارج کردن چرک از برخی جوش‌های چرکی با احتیاط مشکلی ندارد، اما اگر برخی از انواع آکنه خیلی عمیق و جدی باشند، برای خارج‌کردن چرک به کمک پزشک نیاز است.

اشتباهات درمان جوش

اسکراب صورت از اشتباهات درمان جوش

اسکراب کردن پوست یعنی لایه‌برداری فیزیکی، مثل استفاده از لیف یا سایر اسکراب‌های موجود در بازار که دانه‌های ریزی دارد و سطح صورت را لایه‌برداری می‌کند. یکی از شایع‌ترین محرک‌های ابتلا به آکنه، استفاده مکرر از لایه‌بردارها است.

پوشاندن جوش‌ و آکنه با کانسیلر زیر چشم

پوشاندن آکنه با مواد نامناسب و با روش‌های اشتباه یکی از رایج‌ترین اشتباهات درمان جوش است که باعث بدتر شدن وضعیت جوش‌های روی پوست می‌شود. ناحیه زیر چشم، دارای پوست خشک است و کانسیلرهایی که زیر چشم استفاده می‌شود معمولا چرب هستند. پس اگر از آن‌ها برای پوشاندن جوش‌ها استفاده کنید دچار اشتباه بسیار بزرگی شده‌اید.

اشتباهات درمان جوش

باورهای غلط را کنار بگذارید

آکنه هیچ ربطی به کثیفی ندارد. یکی دیگر از باورهای غلط تاثیر تغذیه در پیدایش آکنه است، در حالی که هیچ مدرک قوی برای ارتباط غذاها با آکنه وجود ندارد. حقیقت آن است که هیچ ارتباطی بین آکنه و چیزی که شما می‌خورید، وجود ندارد. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب آیا روغن زیتون پوست را تیره می‌کند؟ را بخوانید.

پاک نکردن آرایش از اشتباهات درمان جوش

اگر مواد آرایشی روی پوست باقی بمانند باعث مسدود شدن منافذ می‌شوند و روی پوست سبوم یا چربی طبیعی ایجاد می‌کنند. طبیعی است که تجمع چربی طبیعی روی پوست موجب آکنه می‌شود. ضمن اینکه وجود این چربی‌ها در روند طبیعی پوست برای درمان خودبه‌خودی و نوسازی اختلال ایجاد می‌کند.

استفاده از روبالشی کثیف

یکی دیگر از اشتباهات درمان جوش استفاده از روبالشی کثیف است که می‌تواند زمینه‌ی مناسبی برای رشد باکتری‌ها باشد. این باکتری‌ها باعث ایجاد انگل دمودکس در مژه‌ها و همچنین ایجاد آکنه می‌شوند. همه‌ی افراد به‌ویژه کسانی که در منافذ پوستی آن‌ها آکنه ایجاد می‌شود، باید به نظافت روبالشی توجه زیادی کنند.

اشتباهات درمان جوش

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ویتامین‌های شگفت‌انگیز در رشد سریع مو را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۰۸ ق٫ظ

    ممنونم از مطالب آموزنده

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ق٫ظ

      از همراهی شما سپاسگزارم

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…