۹ ترفند رهایی از هوس خوردن شیرینی

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه با هوس خوردن شیرینی مقابله کنیم؟ برای یافتن پاسخ این پرسش در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
چطور با هوس شیرینی خوردن مقابله کنیم

همه ما خوردن شیرینی را دوست داریم. در موقعیت‌های مختلف نیز خود را با خوردن شیرینی سرگرم می‌کنیم و از آن لذت می‌بریم. اما مشکل اینجاست که برای بیشتر افراد شکر و قند به یک هوس تبدیل می‌شود و نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند. مجله دلتا در این مطلب بررسی می‌کند که چطور با هوس شیرینی خوردن مقابله کنیم .

هوس شیرینی خوردن

صبحانه سرشار از پروتئین مصرف کنید

پروتئین در صبحانه می‌تواند جلوی هوس افراد به شکر و قند را بگیرد. پروتئین‌های بدون چربی همچون ماست یونانی، کره بادام‌زمینی، تخم‌مرغ و پنیر کم‌چرب هورمون‌های تحریک‌کننده گرسنگی کمتری ایجاد می‌کنند.

صبحانه سرشار از پروتئین مصرف کنید

هرگز گرسنه نمانید

عبور کردن از وعده‌های غذایی اصلی می‌تواند هوس شما به خوردن شیرینی و مواد شیرین را بیشتر کند. نخوردن وعده غذایی سطح قند خون را پایین‌تر می‌آورد و باعث می‌شود در طول روزبه خوردن مواد بیشتری روی بیاورید تا کالری‌های ازدست‌رفته را جبران نمایید.

هرگز گرسنه نمانید

شکر و قند پنهان را بشناسید

برای مبارزه با هوس شیرینی و کاهش مصرف قند باید با غذاهایی که قند مخفی دارند آشنا باشید. این نوع مواد دربرگیرنده قند و شکر پنهانی هستند که بیشتر افراد چیزی در مورد آن نمی‌دانند. سس کچاپی که بر روی غذاهای خود می‌ریزید، سس سالادی که استفاده می‌کنید و مواد دیگر ممکن است شکر و قند پنهان داشته باشند.

یکی از شیرین کننده‌های مفید عسل است برای آشنایی بیشتر با خواص آن مطلب دارچین و عسل معجزه‌ای با خواص شگفت‌انگیز را بخوانید.

شکر و قند پنهان را بشناسید

چاشنی‌های خود را تغییر دهید

شکر ممکن است شیرین باشد اما طعم‌های متفاوت دیگری در دنیا وجود دارد که ممکن است برای شما لذت‌بخش باشد. اگر وانیل را روی غذاهای خود بریزید یا گوجه‌فرنگی برش خورده را به همراه برگ‌های تازه ریحان به غذاهای خود اضافه کنید متوجه خواهید شد که چقدر ادویه و گیاه در دنیا وجود دارد که شما از طعم آن بی‌خبر بودید.

بیشتر بخوابید

نکته کلیدی برای توقف هوس شیرینی و مواد شیرین، ایجاد تعادل در هورمون‌های گرلین و لپتین است. اگر بتوانید هماهنگی بین این هورمون‌ها را حفظ کنید هوس کمتری به مواد شیرین خواهید داشت. اما اگر کمتر از مقدار زمان پیشنهادشده (۷ الی ۹ ساعت) در شب بخوابید به هدف خود دست نخواهید یافت.

خواب راحت

تحرک خود را بیشتر کنید

اگر جزو افرادی هستید که تمایل زیادی به خوردن مواد شیرین دارند، داشتن حرکات بدن می‌تواند این حس را غیرفعال سازد. بر اساس مطالعات انجام‌شده، هرچقدر بیشتر بنشینید اشتهای بیشتری برای خوردن مواد غذایی خواهید داشت حتی اگر بدن نیازی به کالری نداشته باشد.

هر چیزی که واقعا شما را آزار می‌دهد تسکین دهید

یکی از پاسخ‌های چطور با هوس شیرینی خوردن مقابله کنیم، رفع مشکلات روحی و روانی است. ارتباط بین راحتی عاطفی و هوس به شیرینی همیشه وجود داشته است. برای اینکه بتوانید چرخه موجود را بشکنید باید دلایل اصلی ایجاد مشکل را بیابید.

از مکمل‌های کلسیم و ویتامین D استفاده کنید

مطالعات متعدد نشان‌ داده‌ است که مولتی‌ ویتامین‌های حاوی کلسیم و ویتامین D می‌تواند هوس افراد به خوردن مواد شیرین را کاهش دهد و به کاهش وزن منجر شود. چربی‌های اضافی در بدن به ویتامین D می‌چسبند بنابراین بدن نمی‌تواند از آن استفاده کند و همین امر با فعالیت لپتین تداخل ایجاد می‌کند.

مکمل های ویتامین دی

آب بنوشید

اگر هوس شما به خوردن مواد شیرین زیاد شده است رویکرد خود را تغییر دهید و آب بیشتری بنوشید. کمبود آب می‌تواند تمایل افراد به شکر و غذاهای مضر را افزایش دهد.

با هوس شیرینی خوردن مقابله کنیم

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۵ اشتباهی که سالاد شما را مضر می‌کنند را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ق٫ظ

    بسیااار ممنون.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

      🌹سپاس

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…