۴ غذایی که هرگز نباید با مایکروفر مجددا گرم شوند

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مایکروفر یک روش مناسب و آسان برای استفاده و یک راه فوق‌العاده سریع برای گرم کردن باقی‌مانده غذاها است.
مواد غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود

در این بین برخی از غذاها را هرگز نباید با مایکروفر گرم کنید. دلیل این گاهی این است که با این کار غذا به طور کلی خراب می‌شود و گاهی خطر امنیتی مانع از قرار دادن این غذاها درون آن می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا با مواد غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود.

مواد غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود

برنج

برنجی که با مایکروفر گرم شود می‌تواند منجر به چیزی به نام سندروم برنج سرخ شده شود. سندرم برنج سرخ شده یک نوع مسمومیت غذایی است که توسط باکتری‌های باسیلوس سرئوس ایجاد می‌شود. این نوع باکتری‌ها حتی از طریق پخت و پز نیز می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند و وقتی که برنج در دمای اتاق باقی بماند، این باکتری‌ها واقعا می‌توانند شکوفا شده و رشد کنند. نه اینکه برنجی که با مایکروفر گرم شده بد باشد، در اصل این کار اشتباه است و راه اشتباه فقط برای روده‌ شما بد است.

کلم بروکلی

بله، این سبزی به راحتی در مایکروفر گرم می‌‌شود. اما قرار دادن بروکلی در مایکروفر به اندازه ۹۷ درصد از کل محتوای غذایی آن را هدر می‌دهد. مهم‌تر اینکه پختن بروکلی بسیاری از مزایای مثبت آن را از بین می‌برد. بروکلی بخارپزشده ۱۱ درصد از آنتی اکسیدان‌ها را کاملا از بین می‌برد؛ با این وجود می‌توانید تصور کنید که مایکروفر چه کاری می‌کند.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب این غذاها را بخورید، شب خواب بد می‌بینید را بخوانید.

تخم مرغ

تخم مرغ‌های کامل با پوسته روی آن‌ها هرگز نباید در مایکروفر جوشانده شوند. دمای شدید در طی فرآیند مایکروفر می‌تواند منجر به فشار درونی زیادی شود. اساسا، تخم مرغ در بخار داغ دارای سابقه انفجار و ایجاد سوختگی است.

متاسفانه حتی تخم‌ مرغ‌‌های بدون پوسته نیز از این حیث ایمن نیستند، چون درون تخم‌ مرغ‌‌ هنوز هم می‌‌تواند تجمع بخار را تجربه کند. این به این معنی است که وقتی شما تخم ‌مرغ را باز می‌کنید، بخار شدیدا داغ می‌‌تواند روی دست و یا صورت شما سرازیر شود.

غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود

فلفل قرمز چیلی

فلفل چیلی شامل یک جز شناخته شده به نام کپسایسین است و این اساسا چیزی است که باعث می‌شود این فلفل این قدر داغ و تند باشد. با این حال زمانی که فلفل چیلی را در مایکروفر قرار می‌دهید، دماهای بسیار بالا باعث تبخیر شدن این ترکیبات می‌شوند. اما نگران نباشید خوشبختانه، این باعث منفجر شدن آن‌ها نخواهد شد.

اما همانطور که می‌‌توانید تصور کنید، این به این معنی است که بخاری که این فلفل را خاموش خواهد کرد بسیار شدید است. و به‌خاطر شدت داغ بودنش می‌تواند گلو و چشم‌‌ها را بسوزاند. این موضوع به قدری جدی است که مردم مجبور شده‌اند ساختمان‌ها را به خاطر فلفل تندی که توسط مایکروفر گرم شده تخلیه کنند. ممکن است منفجر نشوند، اما آنچه واقعا اتفاق می‌‌افتد چندان بهتر نخواهد بود.

غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب عوارض باورنکردنی تماشای تلویزیون را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…