برای درمان سریع یبوست چی بخوریم

۱۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یبوست یک شکایت رایج است که اغلب نتیجه رژیم غذایی و سبک زندگی فرد است. خوردن غذاهای خاص می‌تواند به بهبود تکرار حرکات روده کمک کند.
برای درمان یبوست چی بخوریم

جامعه پزشکی یبوست را کاهش حرکات روده و یا مشکل دفع مدفوع تعریف می‌کند. برای دانستن پاسخ سوال برای درمان یبوست چی بخوریم با مجله دلتا همراه باشید.

آب

از دست دادن آب بدن (دهیدراسیون) یک علت شایع یبوست است و اغلب نوشیدن آب زیاد می‌تواند به بهبود و یا کاهش علائم کمک کند. هنگامی‌که یک فرد دچار کم‌آبی بدن می‌شود، روده‌هایش قادر به‌اضافه کردن آب کافی برای مدفوع نیستند. این موضوع منجر به مدفوعی خشک و سخت و درنهایت یبوست می‌شود.

نوشیدن آب

ماست و کفیر

بسیاری از محصولات لبنی، ازجمله ماست و کفیر حاوی میکروارگانیسم‌هایی هستند که به پروبیوتیک مشهور هستند. پروبیوتیک ها اغلب باکتری‌های “خوب” نامیده می‌شوند و می‌توانند به بهبود سلامت روده و نرم کردن مدفوع کمک کنند.

ماست و کفیر در درمان یبوست

حبوبات

بیشتر حبوبات مانند لوبیا، عدس، نخود و نخودفرنگی دارای فیبر بسیار بالایی هستند، که یک ماده مغذی است که هضم خوب را بهبود داده و یبوست را کاهش می‌دهد.

حبوبات

سوپ‌های رقیق و آبکی

سوپ‌های آبکی بسیار مغذی هستند و هضم آن‌ها هم آسان است. علاوه بر این، این سوپ‌ها رطوبت را به مدفوع سخت و متراکم برمی‌گردانند که می‌تواند آن‌ها را نرم کند و عبور آن‌ها را راحت‌تر کند. مایعات و مواد غذایی گرم هم معمولا به‌راحتی قابل‌هضم هستند.

سوپ رقیق

آلوبخارا، معجزه درمان یبوست

آلوبخارا و آب‌آلو در بسیاری از نقاط دنیا به‌عنوان درمان خانگی برای یبوست مورداستفاده قرار می‌گیرد. آلو شامل مقدار زیادی فیبر، مواد مغذی شناخته‌شده برای کاهش و تسریع حرکت روده است. علاوه بر این، آلو حاوی ترکیبات صربتول و فنلی است که می‌تواند برای دستگاه گوارش فواید زیادی داشته باشد.

آلو بخارا و درمان یبوست

رفع یبوست با سبوس گندم

سبوس گندم یکی دیگر از داروهای محبوب خانگی برای یبوست است. این داروی خانگی مفید، غنی از فیبر نامحلول است که می‌تواند جریان مواد را از طریق روده تحریک کند.

سبوس گندم

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی سولفورافان است که می‌تواند از روده محافظت کند و گوارش را تسکین دهد. علاوه بر این، سولفورافان می‌تواند به جلوگیری از رشد بیش‌ازحد برخی از میکروارگانیسم‌هایی که می‌توانند با هضم سالم اختلال ایجاد کنند، کمک کنند.

اگر به خواص و مضرات کلم علاقمندید مطلب این مواد اعتیادآور را باید بخورید را بخوانید.

کلم بروکلی

درمان یبوست با سیب و گلابی

یکی از پاسخ‌های برای درمان یبوست چی بخوریم، گلابی و سیب است. این دو میوه شامل چندین ترکیبات متعددی ازجمله فیبر، سوربیتول و فروکتوز هستند که هضم را بهبود می‌بخشد. همچنین این میوه‌ها شامل مقادیر زیادی آب هستند که می‌تواند به تسکین هضم و جلوگیری از یبوست کمک کند.

سیب و گلابی

کیوی

به‌طور متوسط، ۱۰۰ گرم کیوی حاوی حدود ۲-۳ گرم فیبر است که می‌تواند به توده‌های مدفوع را افزایش داده و جریان روده را تسریع بخشد. کیوی همچنین حاوی اکتینیدین، آنزیمی است که باعث حرکت در بخش دستگاه گوارش فوقانی و چندین ماده شیمیایی می‌شود که می‌تواند در بهبود هضم نقش داشته باشد.

کیوی و یبوست

روغن‌زیتون و روغن بذر کتان

روغن بذر کتان و زیتون دارای اثر ملین خفیفی است که می‌تواند جریان مواد را از طریق روده تحریک کند و یبوست را از بین ببرد. هم‌چنین این روغن‌ها شامل ترکیباتی هستند که هضم را بهبود می‌بخشند و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد باکتری و ضدالتهابی نیز هستند.

در درمان یبوست چی بخوریم

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب دارچین و عسل معجزه‌ای با خواص شگفت‌انگیز را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۳۷ ق٫ظ

  2. پروین

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ق٫ظ

    خوب است آگاهی دهنده است

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از نظر شما🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۲۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…