با این روش‌‌های طبیعی خانه خود را خوشبو کنید

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن خانه‌ای خوشبو، باعث احساس آرامش و راحتی بیشتر در زندگی می‌شود. خوشبو کردن خانه، یک موضوع مهمی است که بر بالا رفتن کیفیت زندگی تاثیر فراوانی می‌گذارد.
روش های خوشبو کردن منزل

برای خوشبو کردن فضای هر خانه‌ای، روش‌هایی ساده و مشترک وجود دارد. با استفاده از این روش‌ها می‌توان باعث خوشبو شدن فضای خانه و به وجود آمدن محیطی معطر و دل‌انگیز شد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش های خوشبو کردن منزل می‌پردازیم.

استفاده از گیاهان خوشبو و بخور

به‌‌طورکلی دارچین، بابونه، میخک، ترنج، نعناع کوهی یا هندی، وانیل، اسطوخودوس و غیره را می‌توان بنا به سلیقه برای خوشبو کردن خانه استفاده کرد. بهتر است ابتدا دستگاه رطوبت‌ساز (بخور) را روشن کنید و چند دقیقه پس از روشن‌ شدن دستگاه و بالا رفتن دمای آب، بوی خوشی درخانه می‌پیچد. اگر دستگاه رطوبت ساز در منزل ندارید، می‌توانید مقداری از آن‌ها را درون ظرفی از آب بریزید و روی حرارت بگذارید. پس از به جوش آمدن، حرارت آن را کم کنید و از بوی متصاعد شده ناشی از آن لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با گیاهانی که خانه را خوشبو می‌کنند به مطلب گیاهانی که انرژی مثبت را به خانه شما می‌آورند سر بزنید.

روش های خوشبو کردن منزل

پنبه مخلوط در اسانس خوشبو

یکی از روش های خوشبو کردن منزل اینکه مقداری پنبه را به‌صورت گلوله درآورید و آن را در مخلوط وانیل یا هر اسانس مورد علاقه دیگری که دارید، قرار دهید. در مرحله بعد، گلوله پنبه معطر شده را داخل ظرفی در اتاق‌های منزل‌ خود بگذارید و ببینید، که چقدر سریع بوی خوش آن  فضای اتاق‌ شما را عطرآگین می‌کند.

درست کردن خوشبوکننده طبیعی

برای درست کردن خوشبوکننده طبیعی، کافی است، یک بطری اسپری بردارید و درون آن به مقدار مساوی آب و آب لیموترش بریزید. سپس ترکیب تولید شده را روی پرده‌ها یا مبل‌ها و در سایر فضاهای خانه اسپری کنید. آن وقت، می‌بینید که چطور بوی خوش لیمو در تمام فضای خانه‌ شما می‌پیچد. شما می‌توانید به جای لیمو از روغن‌های معطری که مورد علاقه‌ شما هست نیز استفاده کنید.

روش های خوشبو کردن منزل

هرگز فرش‌ها را فراموش نکنید

فرش‌ها خیلی زود بو را به خود جذب می‌کنند و به سختی بوی بد آن‌ها را می‌توان از بین برد. حتی با جاروبرقی کشیدن هم قابل حل نیستند. ‌می‌توانید فرش‌های زیر پا را با ترکیب یک پیمانه جوش شیرین و یک قاشق چای خوری پودر دارچین و پاشیدن آن روی فرش از بین ببرید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس روی فرش را جاروبرقی بکشید.این ترکیب با خاصیت خنثی کننده بو و ضدعفونی کننده جوش شیرین و بوی شیرین و خاصیت ضدمیکروب دارچین به فرش بوی تازگی می‌دهد.

هرگز فرش‌ها را فراموش نکنید

استفاده از عود و شمع

آسان‌ترین روش برای خوشبو کردن خانه، استفاده از عود است. شمع‌های معطر و عود نیز از خوشبوکننده‌های بسیار محبوب محیط هستند. می‌توان عود را داخل فضاهایی مانند کمد لباس هم قرار داد تا هر بار که درب کمد را باز می‌کنید، با بوی خوش مواجه شوید.

استفاده از عود

استفاده از اسانس و لامپ

برای خوشبو کردن خانه می‌توانید، چند قطره از اسانس خوشبوی مورد علاقه‌ خود را روی لامپ و چراغ خانه بچکانید و پس از آن چراغ را روشن کنید. بعد از اینکه مدتی گذشت و چراغ  کمی گرم شد، بوی اسانس در خانه می‌پیچد. البته این روش در مواردی کاربرد دارد، که از لامپ‌های رشته‌ای گرم‌شونده استفاده کنیم. این روش برای لامپ‌های ال‌ای‌دی جوابگو نیست.

استفاده از اسانس و لامپ

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳ اشتباه ساده در چیدمان، که خانه شما را دلگیر می‌کند را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۰۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…