چرا باید شوفاژها را کاور کنیم؟

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاور شوفاژ، پوششی دکوراتیو است که هدف اصلی استفاده از آن ارتقای جنبه زیباشناختی شوفاژ به ویژه در فضاهای مسکونی است.
مدل های کاور برای شوفاژ

شوفاژها به لحاظ شکل هندسی انواع مختلفی دارند ولی خب در سال‌های اخیر از نظر اندازه مدام در حال کوچک شدن هستند. دلیل این امر ارتقای جنبه زیباشناختی این تجهیزات گرمایشی است. در حال حاضر، به همین منظور از کاورهایی استفاده می‌کنند که روی رادیاتور و شوفاژ قرار می‌گیرند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های کاور برای شوفاژ می‌پردازیم.

زیباشناختی کاورهای شوفاژ

با این وجود که در استفاده از کاور رادیاتور اهداف مختلفی دنبال می‌شود اما بی‌شک بهبود جنبه زیباشناختی رادیاتور‌ها و شوفاژ‌ها که عمدتا وسایل بلا استفاده و سرد در گوشه‌ای از اتاق هستند از مهم‌ترین اهدافی است که توسط کاربران دنبال می‌شود. شوفاژها به راحتی می‌توانند هماهنگی فضای یک محیط را بر هم بزنند.

مدل های کاور برای شوفاژ

انواع کاور شوفاژ

به‌طورکلی مهم‌ترین دسته بندی که از کاور شوفاژ ارائه شده بر اساس مصالحی است که در ساخت آن‌ها به‌کار می‌رود. بر همین اساس کاورها را به چند نوع عمده زیر دسته‌بندی می‌کنند.

کاور شوفاژ چوبی

چوب به دلایل مختلف، بهترین گزینه برای استفاده در ساخت انواع کاور شوفاژ و رادیاتور است. کاورهای چوبی علاوه بر اینکه به لحاظ زیباشناختی برتری قابل توجهی نسبت به دیگر انواع کاور دارند از نقطه نظرهای دیگری همچون تنوع در طرح و رنگ، داشتن وزن سبک و ماندگاری بالا نیز مزیت‌هایی دارند. کاورهای چوبی در سبک‌های مختلفی همچون کلاسیک و مدرن طراحی و اجرا می‌شوند تا حداکثر همخوانی لازم را با فضا داشته باشند.

مدل های کاور برای شوفاژ

کاور شوفاژ ام‌دی‌اف

ام‌دی‌اف در طراحی داخلی فضاهای مسکونی و اداری حرف اول را در کشور ما ایران می‌زند و از همین رو هم استفاده از آن در ساخت کاورهای متنوع می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. کاور شوفاژ از جنس ام‌دی‌اف به طرح و سبک‌های مختلفی همچون ممبران طراحی و اجرا می‌شوند که البته انتخاب این سبک بستگی به دکوراسیون فضای مورد نظر دارد.

به‌عنوان‌ مثال اگر دکوراسیون فضا از سبک مدرن تبعیت می‌کند پس کاور نیز برای همخوانی بهتر با فضا باید طرح و سبکی مدرن داشته باشد. اگر می‌خواهید خانه خود را مدرن کنید، به مطلب با این فرش‌ها خانه خود را مدرن کنید سر بزنید. کاورهای ام‌دی‌اف نیز به مانند کاورهای چوبی در طرح و رنگ‌های متنوعی اجرا می‌شوند.

کاور ام‌دی‌اف

کاور شوفاژ فلزی

یکی از مدل های کاور، شوفاژ فلزی است. مصالح فلزی نیز از جمله موادی هستند که در ساخت کاور رادیاتور و شوفاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به طرح‌های مختلفی مانند سبک فرفورژه که به این کاورها می‌دهند از نظر زیباشناختی هم بهبود می‌یابند. از سوی دیگر، رنگ‌های پودری مقاومی نیز به عنوان پوشش روی سطح این کاورهای فلزی قرار می‌گیرند.

کاور فلزی

کاور شوفاژ ترکیبی

انتخاب دیگری که پیش روی شما در استفاده از کاور شوفاژ قرار دارد، ترکیب چند نوع از مصالح بالا با یکدیگر است. ترکیب فلز با ام‌دی‌اف و فلز با چوب از طرفی می‌تواند تا مقدار زیادی از هزینه بالای کاور چوبی بکاهد و از طرفی هم برجستگی خاصی به آن ببخشد.

کاور شوفاژ ترکیبی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روش‌‌های طبیعی خانه خود را خوشبو کنید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناتاشا از آلمان

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

    یه سوال وقتی کاور میکنیم گرماش چی میشه چطوری خارج میشه و فضای خانه رو گرم میکنه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۳۵ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      مشکلی برای گرمایش بوجود نمی‌آید.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…