۶ اشتباه رایج که خانه را شلوغ و بی‌نظم نشان می‌دهد

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما تلاش می‌کنیم خانه‌ خود را منظم و مرتب نگه داریم. اما بدون این که بدانیم در چیدمان خانه اشتباه‌هایی انجام می‌دهیم که باعث می‌شود خانه‌ ما شلوغ و بی‌نظم به نظر برسد.
اشتباهاتی که باعث بی نظمی منزل می‌ شود

داشتن خانه ای مرتب و تمیز و زندگی در آن بسیار لذت بخش است. برای اینکه به خانه خود نظم و ترتیب ببخشید راه‌های زیادی وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهاتی که باعث بی نظمی منزل می‌ شود می‌پردازیم.

تابلوهایی که به دیوار زده‌اید، مناسب نیستند

یک تابلو یا اثر هنری که به شکل اتفاقی و بدون این که واقعا انتخابش کرده باشید به دیوار زده‌اید یا اندازه آن مناسب نیست، می‌تواند تمام اتاق را آشفته و بی‌نظم نشان دهد. مهم است تابلویی را انتخاب کنید که نسبت به دیواری که می‌خواهید روی آن نصبش کنید، اندازه مناسبی داشته باشد.

اشتباهاتی که باعث بی نظمی منزل می‌شود

مبلمانی انتخاب کرده‌اید که رسیدگی زیادی می‌خواهد

اگر تمیز کردن سطوح در خانه آخرین مورد فهرست کارهای روزانه‌ شما است، مبل و میزهایی نخرید که به مراقبت و تمیز کردن زیاد احتیاج دارند. خاک روی قطعات چوبی تیره بیشتر خودش را نشان می‌دهد و اثر انگشت شما زودتر روی وسایل شیشه‌ای و آینه‌ها دیده می‌شود. حواستان به وسایل خانه که زودتر کثیف می‌شوند باشد و اول آن‌ها را تمیز کنید.

اشتباهاتی که باعث بی نظمی منزل می‌شود

اندازه فرش یا زیرانداز شما اشتباه است

برای این که فضای خانه منسجم باشد یعنی تصادفی به‌نظر نرسد، مطمئن شوید اندازه فرش شما طوری است که پایه‌های جلویی مبل روی فرش را قرار بگیرد.

دیوارهای خانه کهنه به نظر می‌رسند

با وجود گرایش‌های جدید به رنگ‌های روشن، رنگ‌های تیره‌تر که متمایل به قهوه‌ای هستند، احساس کهنگی و کثیفی می‌دهند. این رنگ‌ها البته بد نیستند، فقط کمی ‌احساس کهنگی منتقل می‌کنند و اغلب مردم وقتی چیزهای کهنه را می‌بینند، فکر می‌کنند کثیف هستند. برای اینکه رنگ های زیباتری برای دکور منزل خود انتخاب کنید به مطلب هرگز از این ۵ رنگ در دکور منزل استفاده نکنید سر  بزنید.

دیوارهای خانه کهنه به نظر می‌رسند

قاب عکس‌ها ناهماهنگ هستند

یکی از اشتباهاتی که باعث بی نظمی منزل می‌ شود قاب عکس‌های نامنظم است. برای این که عکس‌ها یا آثار هنری مختلف را در یک ردیف نشان دهید ابتدا یک ورق بزرگ به اندازه دیواری که می‌خواهید روی زمین بگذارید و قاب‌ها را روی آن بچینید و آنقدر آن‌ها را جابه‌جا کنید تا به شکل دلخواهی که می‌خواهید برسید.بین قاب‌های کوچک ۵ سانتیمتر و بین قاب‌های بزرگ ۷ سانتیمتر فاصله بگذارید. بعد کاغذ را روی دیوار بچسبانید و جای میخ‌ها را تعیین کنید و میخ بزنید. سپس کاغذ را پاره کنید. حالا دیوار آماده است تا قاب‌های خود را آویزان کنید.

وسایلتان زیاد است

وقتی وسایل را روی میز یا طبقه‌ها می‌گذارید، این وسایل را در گروه‌های سه تایی یا پنج تایی یا هفت تایی دسته‌بندی کنید و مطمئن شوید بین آن‌ها فاصله کافی می‌گذارید. برای این که وسایل جذاب به‌نظر برسند وسایل را با قدهای متخلف انتخاب کنید و اگر میزتان مربع است، آن‌ها را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید.

وسایلتان زیاد است

پیشنهاد مطالعه: مطلب گل و گیاه را کجای خانه قرار دهیم؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۵۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…