طرز تهیه ته چین گوشت و لبو

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ته چین لبو یکی از ته چین‌های بسیار خوشمزه و شیک است. شما تنها با اضافه کردن لبو به مواد خود یک ته چین جدید خواهید داشت که اصلا هم شیرین نیست.
ته چین گوشت و لبو

ته چین گوشت و لبو یکی از ته چین‌‌‌های بسیار خوشمزه و زمستانه است. برای درست کردن ته چین از ماست چکیده و شیرین استفاده کنید تا ته چین طعم بهتری داشته باشد.‌‌‌ می‌توانید این ته چین را با مرغ نیز تهیه کنید. برای اینکه ته چین وا نرود مواد میانی نباید زیاد ضخیم باشد و برای اینکه ته چین رژیمی‌تری داشته باشید سعی کنید آن را در فر تهیه کنید و برای طعم بهتر از کره و روغن حیوانی استفاده نمایید. با مجله دلتا همراه باشد.

مواد لازم

  • برنج ۴ پیمانه
  • گوشت ۳۰۰ گرم
  • لبو ۲ عدد
  • آب لبو ۱/۲ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • ماست ۱ پیمانه
  • تخم‌مرغ ۳ عدد
  • روغن ۵ قاشق غذاخوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه و ادویه کاری به مقدار لازم

ته چین لبو

طرز تهیه ته چین گوشت و لبو

مرحله اول

ابتدا گوشت را به اندازه دلخواه خرد نمایید. سپس پیاز را رنده ریز کنید و داخل قابلمه یا زودپز بریزید. کمی روغن اضافه و تفت دهید تا کمی طلایی و سبک شود. سپس گوشت‌‌‌ها را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. کمی فلفل سیاه و زعفران دم کرده به همراه ۱ لیوان آبجوش اضافه کرده و اجازه دهید تا گوشت بپزد.

مرحله دوم

تخم‌مرغ را با ماست مخلوط کرده و کمی با چنگال هم بزنید تا تخم‌مرغ از حالت لختگی درآید. سپس آب لبو به همراه کمی زعفران و روغن مایع را اضافه و مخلوط کنید.

لبو‌‌‌ها را بشویید و به قطعات نگینی درشت خرد نمایید. دقت داشته باشید لبو نیازی به پختن ندارد و لای برنج با بخار آن‌‌‌ می‌پزد.

مرحله سوم

برنج را از شب قبل با مقداری نمک خیس کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. در حین جوشیدن مدام کف روی برنج را بگیرید. برنج را کمی زنده آبکش نمایید. سپس برنج را در مخلوط ماست ریخته و خوب هم بزنید. کف قابلمه را به دلخواه چند برش لبو بگذارید.

یک لایه برنج بریزید و روی آن از گوشت پخته‌شده و لبو‌‌‌های نگینی بریزید و روی آن برنج را ریخته و با کفگیر فشرده نمایید و به مدت ۱ ساعت با حرارت ملایم روی شعله پخش کن قرار دهید. سپس در ظرف سرو بکشید و روی آن را به دلخواه تزئین کنید.

اگر به دنبال یک ته چین متفاوت هستید، ته چین قورمه سبزی را هم امتحان کنید.

ته چین لبو با مرغ

پیشنهاد مطالعه: بهترین و بدترین روش باز کردن یخ گوشت و مرغ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…