با این ترفندها هرگز بعد از اصلاح جوش نزنید!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مواردی که بیشتر خانم‌ها با آن مشکل دارند، جوش زدن صورت بعد از اصلاح و بند انداختن است. برای جوش نزدن بعد از اصلاح چیکار می‌توانیم بکنیم؟
جوش زدن بعد از اصلاح

بند انداختن یکی از روش‌های اصلاح صورت است که بسیار رایج است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا در خصوص بند انداختن، نکات مهمی برای جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح صورت صحبت کنیم.

روش‌های جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح

آلودگی روی پوست

یکی از دلایل مهم که پوست جوش می‌زند وجود آلودگی و چربی روی پوست است. حتما قبل از اصلاح، صورت خود را با آب و صابون خوب بشویید. علت اصلی ایجاد جوش روی بدن و صورت وجود باکتری‌ها و آلودگی‌ها روی پوست است، که به محض ایجاد شکاف روی پوست وارد پوست شما می‌شود. بعد از بند انداختن منافذ پوست شما باز است. پس اگر پوست شما آلوده باشد، امکان جوش زدن صورت زیادتر است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مطلب معجزه لیمو بر جوانسازی پوست شما را بخوانید.

جوش زدن بعد از اصلاح

جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح با ماسک طبیعی

بعد از اصلاح به صورت عسل بزنید. عسل دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی عالی است باعث جلوگیری از جوش زدن بعد اصلاح می‌شود. بگذارید عسل روی پوست شما حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. بعد با آب سرد یا ولرم صورت خود را بشویید. بعد از ماسک عسل می‌توانید از ماسک خیار هم استفاده کنید. ماسک خیار تا حدی قرمزی و درد ناشی از بند انداختن صورت را کاهش می‌دهد.

مواد آرایشی

برخی از خانم‌ها بعد از اصلاح سریعا شروع به آرایش می‌کنند. این کار موجب می‌شود منافذ پوست شما بسته شود. وقتی برای استفاده از کرم پودر و پنکیک از پد یا فرچه کثیف استفاده کنید همین موضوع آلودگی را وارد پوست می‌کند و باعث جوش زدن بعد از اصلاح صورت می‌شود. ترجیحا بعد از اصلاح صورت خود، انواع کرم و مواد آرایشی را به پوست خود نزنید. همچنین می‌توانید مطلب درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها با ۵ ترفند آرایشی را بخوانید.

ضدآفتاب را فراموش نکنید

ضدآفتاب در سالم و زیبا نگه‌داشتن پوست بعد از اصلاح خیلی موثر است. سعی کنید بعد از اصلاح جلوی نور آفتاب قرار نگیرد و تا ۲۴ ساعت اول حتی از ضدآفتاب استفاده هم نکنید. اما تا ۳ الی ۴ روز اول حتما ضدآفتاب بزنید، چون پوست بعد از اصلاح بسیار حساس است و با رعایت نکردن این موضوع پوست شما دچار لک و کک و مک می‌شود.

جوش زدن بعد از اصلاح

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب درمان موهای سوخته بدون نیاز به کوتاهی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ق٫ظ

    عالی و مفید

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…