طرز تهیه شیر بادام، نوشیدنی مقوی و خوشمزه

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بادام به طور طبیعی سرشار از ویتامین E است. می‌توانید ۳۷ درصد نیاز روزانه به ویتامین E را با مصرف تنها ۲۸ گرم بادام تامین کنید.
طرز تهیه شیر بادام خانگی

شیر بادام از مخلوط کردن بادام با آب و گرفتن عصاره این مخلوط تهیه می‌شود. این طرز تهیه شیر بادام پرکاربردترین و بهترین روش درست کردن آن است. البته بعضی افراد نیز این نوشیدنی محبوب را با اضافه کردن آب به کره بادام درست می‌کنند. نوشیدنی شیر بادام طعم دلپذیری دارد و بافت کرمی رنگی مانند شیر گاو دارد. به همین دلیل کسانی که گیاه‌خوار هستند یا به بعضی از مواد موجود در شیرهای لبنی آلرژی دارند، از این نوشیدنی استقبال زیادی می‌کنند. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه شیر بادام خانگی را یاد بگیریم.

 شیر بادام خانگی

طرز تهیه شیر بادام خانگی

معروف‌ترین و پرکاربردترین نوع شیر مغزها، شیر بادام است. برای درست کردن شیر بادام خانگی تنها به مقداری مغز بادام خام، یک مخلوط‌کن، مقداری آب و ظرفی برای پوست کندن بادام‌ها نیاز دارید. پس از آماده کردن همه این مواد و لوازم، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱.  یک فنجان یا حدود ۲۰۰ گرم مغز بادام را یک شب یا به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت در یک ظرف آب خیس کنید.

۲.  پس از خیس خوردن، پوسته‌های قهوه‌ای رنگ روی مغز بادام‌ها را به راحتی جدا نمایید.

۳.  مغز بادام‌ها را در مخلوط‌‌کن بریزید و ۴ فنجان آب به آن‌ها اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید، سپس ترکیب آب و مغز بادام‌ها را مخلوط کنید.

۴.  با استفاده از یک پارچه تنظیف، مخلوط به دست آمده را صاف و شیر را از مخلوط جدا کنید. خمیر بادام باقی‌مانده را در ظرفی بریزید تا خشک شود، سپس آن را آسیاب و از آن به‌عنوان آرد بادام استفاده کنید.

۵.  اکنون شیر بادام شما آماده است. برای نگهداری آن، بهتر است از یک ظرف شیشه‌ای تمیز دردار استفاده کنید. شما می‌توانید شیر بادام خود را به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید.

به‌خاطر داشته باشید که شیر مغزها از دو ترکیب جداگانه تهیه می‌شوند و ته‌نشین شدن موادشان کاملا طبیعی است. بنابراین بهتر است پیش از هر بار مصرف، ظرف اصلی آن‌ها را خوب تکان بدهید.

شیر بادام

پیشنهاد مطالعه: باقالی پخته جنوبی را هم درست کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…