خواص حیرت‌انگیز خیارشور که شما را شوکه می‌کند

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیار شور حاوی آنتی‌اکسیدان، فیبر و بسیاری از ویتامین‌ها است. ازجمله خواص خیار شور، بهبود عملکرد کبد، طحال و دستگاه گوارش است. شورها همچنین به کنترل دیابت و تهوع صبحگاهی نیز کمک می‌کنند.
خواص و فواید خیارشور

خیار شور منبعی از آنتی‌اکسیدان‌ها است و در بهبود سیستم گوارشی، کنترل دیابت، ارتقاء سلامت کبد، بهبود سلامت معده، کاهش وزن، کاهش تهوع صبحگاهی، کاهش خطر ابتلا به سرطان طحال، کاهش خطر ابتلا به عفونت مخمر، کاهش استرس، بهبود سلامت روان و کمک به جلوگیری از یبوست موثر است. با مجله دلتا همراه شوید تا از خواص و فواید خیارشور بیشتر بدانید.

خیارشور

منبع آنتی‌اکسیدان

علاوه بر ویتامین‌ها، ترکیبات زیست فعال بسیاری نیز در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند که از مزایای آنتی‌اکسیدانی برخوردار هستند. روند تهیه خیار شور (به‌طورکلی شورها)، از این ترکیبات محافظت می‌کند چراکه خیار و سبزیجات به‌صورت خام به محلول افزوده می‌شود و درنتیجه تمام خواص آنتی‌اکسیدانی آن حفظ می‌شود.

افزایش سلامت دستگاه گوارش

ازآنجاکه سرکه سرعت رشد باکتری‌ها را کاهش می‌دهد، زمان کافی برای رشد باکتری‌های پروبیوتیک در ترکیب خیار شور مهیا می‌شود. همچنین ترکیبات خیار به‌خودی‌خود پروبیوتیک هستند، بنابراین می‌توانید حتی قبل از تبدیل‌شدن به شور آن را مصرف کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

کمک به کنترل دیابت

خیار شور به‌طورکلی کم‌کالری و کم کربوهیدرات است که باعث می‌شود یک خوراکی بی‌نقص برای افراد مبتلابه دیابت باشد. همچنین خیار شور به کنترل قند خون کمک می‌کند.

 اگر به دنبال کاهش قندخون خود هستید مطلب ۱۱ خوراکی خوشمزه پایین آورنده قندخون را بشناسید را بخوانید.

کنترل دیابت

بهبود سلامت کبد

خیار شور و درواقع انواع مشابه آن، در بهبود عملکرد کبد در حذف سموم بسیار موثر بوده و بهبود کبد آسیب‌دیده به علت مصرف الکل را به دنبال خواهد داشت.

با خواندن مطلب این میوه‌ها سه سوته کبد چرب را درمان می‌کنند بیشتر مراقب کبد خود باشید.

بهبود سلامت معده

سرکه، همان‌طور که می‌دانید، خواص بسیار زیادی برای سلامت دارد. مواد و ترکیبات موجود در سرکه، به تقویت دیواره‌های معده کمک می‌کنند و معده را از آسیب‌های اسید معده مصون می‌دارد. این به‌نوبه خود، شمارا از زخم معده یا سرطان معده دور می‌دارد.

فواید خیارشور در درمان کبد چرب

کمک به کاهش وزن

خیار شور، کم‌کالری و پر از آب است که باعث می‌شود سریعا سیر شوید و حتی آن را به‌عنوان یک میان وعده کافی میل کنید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان طحال

طحال درواقع مخزن سلول‌های ایمنی و حتی کلنی باکتری‌های خوب است که سلامت روده را افزایش می‌دهد و شمارا از ابتلا به عفونت‌ها دور می‌دارد. همان‌طور که گفتیم، خیار شور منبع باکتری‌های پریبیوتیک و پروبیوتیک است که به حفظ سلامت طحال کمک می‌کند. کمبود باکتری‌های پروبیوتیک در بدن با افزایش خطر سرطان طحال مرتبط است.

سرطان طحال

افزایش سلامت روان

افزایش سلامت روان یکی از خواص و فواید خیارشور است. سطح باکتری‌های پروبیوتیک در روده‌ها، تأثیر بالای کورتیزول را بر مغز کاهش می‌دهند به این معنی که این باکتری‌های ساده شمارا آرام می‌کند و خلق‌وخویتان را بهبود می‌بخشد.

درمان یبوست

خیار شور حاوی مقادیر زیادی فیبر، آب و باکتری پروبیوتیک است که به حفظ عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. این عامل به حرکت آزادانه غذا در دستگاه گوارش کمک می‌کند و درنتیجه فرآیند دفع ساده‌تر می‌شود.

خواص و فواید خیارشور در درمان یبوست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب میوه‌ای که سلامتی را در زمستان تضمین می‌کند را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۳۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۰ در ۶:۲۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۰ در ۲:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…