با این خوراکی‌ها سرطان می‌گیرید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای پیشگیری از سرطان باید از مصرف مواد شیمیایی و مواد غذایی سرطان‌زا اجتناب کنید.
مواد غذایی سرطان زا

سرطان یکی از بیماری‌های بسیار رایج است که سالانه جان بسیاری از مردم را می‌گیرد. این بیماری نیز مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر قابل پیشگیری است. به همین منظور مجله دلتا در ادامه این مطلب به تعدادی از مواد غذایی سرطان زا اشاره می‌کند.

پاپ کرن‌های ماکروویو

رایحه خوش پاپ کورن در ماکروویو اجازه نمی‌دهد به خطری که در انتظار ماست فکر کنیم. نکته اول به بسته‌بندی مرتبط است، ماده‌ای که پاکت را با آن می‌بندند بعد از حرارت دیدن تبدیل به اسید پرفلوتانیک می‌شود (ماده‌ای که در تفلون نیز موجود است)، ماده‌ای شیمیایی که از آن به‌عنوان یکی از عوامل ناباروری نام‌برده می‌شود.

پاپ کرن

میوه‌های غیر ارگانیک حاوی مواد سرطان زا

معمولا در جریان آفت زدایی میوه‌های غیر ارگانیک، آن‌ها حاوی ماده‌ای شیمیایی می‌شوند که به‌عنوان یکی از عوامل وزن نگرفتن جنین است.

میوه های غیر ارگانیک

غذاهای کنسرو‌شده

همه کنسروها معمولا به سرطان‌زا بودن معروف‌اند، و این به خاطر موادی کاملا شیمیایی است که این قوطی‌های فلزی با آن بسته می‌شوند. در میان آن‌ها کنسروهای حاوی گوجه فرنگی پرخطرترین هستند؛ به دلیل خاصیت طبیعی اسیدی بودن گوجه فرنگی.

غذای کنسرو شده سرطان زا

سرطان و فراورده‌های گوشتی

نیترات سدیم از آن دست نگه‌دارنده‌هایی است که در پروسه تولید فراورده‌های گوشتی برای حفظ تازگی، به آن اضافه می‌شود؛ ماده‌ای که به‌تنهایی سرطان‌زا است. در مورد فراورده‌های دودی نیز، ماده‌ای که برای این رایحه استفاده می‌شود هم یکی از ترکیبات نیکوتین است.

سوسیس و کالباس

ماهی سالمون پرورشی

برخلاف ارزش غذایی ماهی سالمون از نوع پرورشی آن باید پرهیز کرد. به دلیل آنتی‌بیوتیک و ضد انگل شیمیایی که در رژیم غذایی آن‌ها تعبیه می‌شود.

ماهی سالمون پرورشی سرطان زا

چیپس سیب‌زمینی، خوشمزه ولی سرطان زا

علاوه بر کالری اضافه و چاقی، چیپس مضرات دیگری نیز دارد که دانستنش از لذت خوردن آن می‌کاهد. در کنار چربی ترانس بالا، سطح بالای سدیم، طعم دهنده‌های مصنوعی، رنگ‌های مجاز و حرارت بالای طبخ برای ترد شدن چیپس، ماده‌ای در آن تولید می‌شود که از ترکیبات نیکوتین سیگار است.

روغن‌های هیدروژنه

یکی از مواد غذایی سرطان زا روغن‌های هیدروژنه هستند. همه این روغن‌ها گیاهی هستند، و روغن آن‌ها به روش طبیعی استخراج نمی‌شود. در پروسه شیمیایی روغن‌گرفتن، بوی بد روغن گرفته‌می‌شود و رنگش شفاف می‌شود. اسید ناشی از این فعل‌وانفعالات غشای سلولی را منعطف و مستعد سرطان می‌کند.

اگر به دنبال شناخت چربی‌های سالم هستید مطلب حذف کامل این چربی‌ها، ممنوع و خطرناک است را بخوانید.

روغن هیدروژنه و سرطان

غذاهای نیمه آماده، منجمد و رژیمی

همه غذاهای منجمد و نیمه آماده، حاوی ماده‌ای به نام اسپارتام هستند، یک طعم‌دهنده مصنوعی که علاوه بر سرطان‌زا بودن بر روی قلب و جنین نیز تاثیر می‌گذارد.

مواد غذایی سرطان زا و منجمد

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب این بیماری‌ها زنان را بیشتر مورد هدف قرار می‌دهد را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۱:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…