هر آنچه باید در مورد مضرات گردو بدانید

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زیاده‌روی در مصرف هر چیز حتی خوراکی‌های بسیار مفیدی مانند گردو می‌تواند عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد. بنابراین همیشه باید در مصرف هر چیز جانب اعتدال را رعایت کنید.
مضرات گردو

گردو یک آجیل مغز دار است که فواید زیادی دارد، برای مثال سرشار از مواد مفیدی مانند پروتئین، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است. اما مصرف بیش‌ازحد هر چیز مطمئنا عوارضی را در پیش خواهد داشت که شاید شما به‌درستی از آن آگاه نباشید. خوردن زیاد گردو نیز از این قاعده مستثنا نیست و می‌تواند شما را به عوارضی بسیاری جدی دچار کند. همراه دلتامگ باشید تا بیشتر با مضرات مصرف زیاد گردو آشنا شوید.

ایجاد مشکلات گوارشی

ایجاد مشکلات گوارشی

همان‌طور که گفتیم گردو حاوی مواد مفیدی مانند فیبر است که به همان اندازه که برای سلامتی مفید هستند؛ می‌توانند عوارضی را هم به دنبال داشته باشند. فیبر نوع خاصی از کربوهیدرات است که بدن نمی‌تواند تمامی آن را به‌راحتی هضم کند. بنابراین ازجمله عوارض خوردن زیاد گردو می‌توان به بروز مشکلات گوارشی به دلیل وجود فیبر زیاد در آن اشاره کرد.

افزایش وزن

یکی دیگر از عوارض زیاد خوردن گردو افزایش وزن است. بر اساس آزمایش‌هایی که انجام‌شده، گفته می‌شود که 4 اونس گردو حاوی 740 کالری است. متاسفانه این حجم از کالری اگر سوزانده نشود؛ مطمئنا چاقی و اضافه‌وزن را در پی خواهد داشت.

افزایش وزن

ایجاد سردرد

بر اساس یافته‌های علمی، ثابت‌شده که استفاده زیاد از انواع چربی‌ها می‌تواند باعث بروز سردرد شود. پس اگر به این سوال فکر می‌کنید که آیا گردو باعث سردرد می‌شود؟ باید در این خصوص نیز به پرسش شما پاسخ مثبت بدهیم؛ زیرا چربی زیاد موجود در گردو علاوه برافزایش وزن باعث سردرد نیز خواهد شد.

گردو و اسهال

ازجمله مضرات مصرف زیاد گردو تازه می‌توان به بروز دل‌درد، حالت تهوع و اسهال اشاره کرد. البته در این میان برخی افراد بر این باورند که خوردن گردو برای اسهال مفید است. اما این‌گونه نیست و این باور یک باور اشتباه تلقی می‌شود و بیماری اسهال یکی از مضرات گردو تازه است.

گردو و اسهال

بروز آلرژی

یکی دیگر از مضرات مصرف زیاد گردو تازه، بروز حساسیت و آلرژی است. گردوی تازه زمانی که از درخت چیده می‌شود؛ پوست سبزرنگ محکمی دور آن را پوشانده که در تماس باپوست برخی از افراد ممکن است باعث بروز حساسیت شود.

گردو و عسل

همان‌طور که گفتیم عوارض گردو تنها مربوط به زمانی است که در خوردن آن زیاده‌روی کنید؛ اما بعضی مواقع می‌توان گردو را با مواد غذایی دیگری مصرف کرد که باعث می‌شود ضرر گردو کاهش یابد.

مطلب پیشنهادی:  ۵ شربت مخصوص درمان فوری گرمازدگی

گردو وعسل

خواص و مضرات گردو و عسل

عسل یکی از مواد غذایی بسیار مفیدی است که می‌توان گردو را با آن مصرف کرد. برخی افراد معتقدند که عسل طبیعی با هر ماده‌ مغذی دیگری که ترکیب شود باعث جذب بهتر و بیشتر مواد مفیدی که درون آن است، می‌شود. یکی از خواص مصرف گردو با عسل بهبود عملکرد روده است؛ زیرا هم گردو و هم عسل حاوی باکتری‌های سالمی هستند که باعث سلامت روده می‌شود.

از طرفی عسل و گردو هردو سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که باعث می‌شود تا حدودی سطح کلسترول بدن به‌خوبی تنظیم شود. علاوه بر این، ترکیب عسل و گردو یک خاصیت ضدالتهابی نیز دارد که باعث کاهش التهابات مزمن می‌شود.

خواص عسل

گردو برای چه کسانی ضرر دارد؟

گردو حاوی مواد مفید مختلفی است که ممکن است در بعضی مواقع این مواد مغذی باعث به خطر افتادن سلامتی فرد شود. برای مثال بسیار شنیده‌اید که می‌گویند فردی که دچار بیماری سرماخوردگی است نباید گردو بخورد؛ زیرا گردو همان‌طور که گفتیم می‌تواند باعث تشدید گلودرد، سوزش و خارش دهان و حتی تشدید آبریزش بینی شود.

گردو برای چه کسانی ضرر دارد

از طرفی گردو چربی زیادی دارد که می‌تواند باعث بروز سردرد شود؛ بنابراین افرادی که سردردهای مزمن دارند بهتر است قبل از مصرف گردو با پزشک خود مشورت کنند. در ادامه باید بگوییم که اگر سیستم بدن شما در جذب مواد معدنی مشکل دارد نیز بهتر است از خوردن گردو صرف‌نظر کنید.

 

گردو و عسل

گردو حاوی ماده‌ای به نام فیتات است که می‌تواند جذب مواد معدنی مانند کلسیم، آهن یا روی را مختل کند. پس علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم؛ یکی از مضرات گردو وجود مقدار زیادی ماده فیتات درون آن است. بنابراین به‌طورکلی می‌توان گفت یکی دیگر از عوارض مصرف زیاد گردو به دلیل وجود فیتات، تشدید علائم کم‌خونی است.

مضررات گردو و عسل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

کلروفیل چیست و چه مزایایی برای بدن دارد

هنگامی که صحبت از کلروفیل می‌شود، ذهن بسیاری از ما به دوران مدرسه و درس علوم تجربی باز می‌…