طرز تهیه باقالی پخته به روش جنوبی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
باقالی پخته آن هم با ادویه‌های معطر بسیار خوش‌طعم است. شاید بوی باقالی پخته‌شده با گلپر روی چرخ‌دستی‌ها در فصل زمستان هوش از سر شما برده باشد. پس آن را در خانه امتحان کنید.
باقالی پخته

باقالی یکی از انواع میان‌وعده‌های خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که از آن برای دیزاین غذاها هم استفاده می‌شود. باقالی به روش جنوبی‌ها کمی متفاوت‌تر از باقالی بازاری تهیه می‌شود. با دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه باقالی جنوبی را یاد بگیریم.

مواد لازم

  • باقالی خشک ۵۰۰ گرم
  • فلفل تند ۴ عدد
  • سرکه ۲ قاشق غذاخوری
  • گلپر ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

باقالی جنوبی

طرز تهیه باقالی جنوبی

مرحله اول

برای تهیه باقالی خوشمزه ابتدا باقالی‌ها را تمیز کنید و بشویید. سپس آن‌ها را درون یک کاسه پر از آب بریزید و اجازه دهید یک شب خیس بخورند. این کار باعث می‌شود که باقالی پف کند و حجیم‌تر شود.

مرحله دوم

پس از اینکه باقالی‌ها را به خوبی خیس کردید، آن‌ها را آبکشی کنید و درون یک قابلمه بزرگ بریزید. حالا قابلمه را تا نیمه آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید. در ادامه فلفل‌های تند را هم به قابلمه اضافه نمایید.

مرحله سوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، حرارت زیر قابلمه را ملایم‌تر کنید و اجازه دهید باقالی‌ها به آرامی بپزند و طعم فلفل‌ها را جذب کنند. هر چقدر زمان پخت باقالی بیشتر باشد، در پایان باقالی خوشمزه‌تری خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی:  با 2 قلم مواد ارزان، کلی پنیر پیتزا خانگی درست کن + ویدئو

 باقالی پخته

مرحله چهارم

پخت کامل باقالی‌ها حدودا ۲ تا ۴ ساعت زمان لازم دارد و بستگی به خودتان دارد که با چه حرارتی باقالی‌ها را بپزید. اگر کمبود وقت داشته باشید و بخواهید باقالی‌ها سریع‌تر بپزند، می‌توانید از زودپز استفاده کنید.

مرحله پنجم

پس از اینکه باقالی نرم شدند و کاملا پختند، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. در پایان باقالی را داخل ظرف مورد نظرتان بکشید و به همراه سرکه و گلپر سرو کنید. در صورت تمایل می‌توانید کمی سماق قرمز هم اضافه نمایید.

اگر به میان‌وعده‌ها علاقه دارید پای پنیر و ژامبون را هم بخوانید.

باقالی پخته جنوبی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

تهیه آب آلبالو خانگی به روش بازاری

آب آلبالو یکی از نوشیدنی‌های بسیار ساده ولی خوشمزه است که‌ می‌توانید در فصل تابستان با رسی…