سلامت معاملات در گروداشتن کد رهگیری

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
99 سلامت معاملات در گروداشتن کد رهگیری

پیمان بغدادی، کارشناس مسکن گفت: کد رهگیری، که همان کد پستی مرتبط به آدرس دقیق مورد معامله است، به اداره پست متصل بوده و به محض وارد کردن کد پستی در سیستم مربوط به کد رهگیری، آدرس آن محل در سیستم نشان داده می شود. از این رو اگر مشاور املاک به همین شکل که دستورالعمل آن هم برهمین منوال است عمل کند می تواند کد رهگیری درست  را دریافت و به طرف  های معامله تسلیم کند.

وی افزود: کد پستی یاد شده تا زمانی که معامله مربوط به آن در دفترخانه ثبت نشود، قابل ثبت دوباره نیست و مهم این است که اگر کد پستی به درستی در سیستم ثبت شود از ضمانت کافی بهره مند بوده ودیگر قابل معامله نیست.

کارشناس مسکن تصریح کرد: هزینه کد رهگیری برای اجاره نامه ها ۱۰۰۰ تومان وبرای مبایعه نامه ۴۰۰۰ تومان است و به هیچ وجه برای بنگاه های املاک هزینه زیادی ندارد.

بغدادی افزود: کد رهگیری به سبب مطابقت نداشتن با قانون تسهیل برای ارائه به اداره مالیات  با رای دیوان عدالت اداری حذف شد؛ اما مشاوران املاک موظف به صدور دقیق کد رهگیری برای شفاف سازی و تضمین معاملات هستند.

وی تصریح کرد: استفاده از کد رهگیری ضمن تضمین سلامت معامله، ثبت و اعتبار آن در میان مردم، می تواند ابزاری مستدل برای ارائه به اداره مالیات و نشان دهنده  نوع عملکرد آن واحد صنفی و بهترین ابزار برای ثبت معاملات باشد./ باشگاه خبرنگاران جوان


delta.ir – مجله خبری دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…