حذف کامل این چربی‌ها، ممنوع و خطرناک است

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی چربی‌ها نباید از غذاها و مواد خوراکی حذف شود زیرا برای سلامت بدن مفید است.
چربی های مفید برای سلامتی

اگر چربی‌های غیراشباع و مفید را به رژیم غذایی‌ خود وارد کنید، نه‌تنها به عوارض و بیماری دچار نمی‌شوید، بلکه فواید زیادی را هم به جسم و مغز خود می‌رسانید. همراه مجله دلتا باشید تا با چربی های مفید برای سلامتی آشنا شوید.

ماهی

ماهی آزاد، قزل‌آلا و سالمون از بهترین منابع برای رساندن امگا۳ و چربی‌های اشباع‌نشده به بدن هستند. اگر حداقل یک‌بار در هفته ماهی بخورید، قلب شما بهتر کار می‌کند و احتمال ابتلا به آلزایمر پایین می‌آید. البته برای اینکه بیشترین فایده را از مصرف ماهی ببرید، باید آن را بدون روغن بپزید.

 مغزها

مغز کدوتنبل، آفتابگردان و دانه کنجد از منابع دیگری هستند که کلسترول خوب بدن را بالا می‌برند. بد نیست در سالاد سبزیجات خود مقداری کنجد و مغز بریزید و هرروز سهمی از این چربی‌ها را دریافت کنید.

در خصوص خواص خشکبار و دانه‌ها مطلب چگونه تا عید لاغر شویم را بخوانید.

ماهی و مغزیجات

 روغن‌زیتون

یکی از چربی های مفید برای سلامتی روغن زیتون است. برنج را بدون روغن دم کنید و هنگام سرو یک قاشق روغن‌زیتون روی آن بریزید. در این روغن چربی اشباع‌شده وجود ندارد و با مصرفش قدرت یادگیری و حافظه‌ خود را هم تقویت می‌کنید.

روغن زیتون

 سبزیجات

سبزیجاتی که برگ‌هایشان به رنگ سبز تیره است (مانند اسفناج، کلم‌پیچ و کلم بروکسل) میزان زیادی امگا۳ دارند. برای تامین این نیاز بدن، تا می‌توانید انواع سالاد را از این سبزیجات تهیه کنید و حداقل یک وعده در روز از آن‌ها تغذیه کنید.

سبزیجات و چربی مفید

 بذر کتان

تنها آجیل‌ها نیستند که نیاز بدن شما را به چربی‌های مفید برطرف می‌کنند. ازنظر محققان بذر کتان هم یکی از دانه‌های مفیدی است که نه‌تنها چربی‌های موردنیاز بدن را تامین می‌کند، بلکه با فیبر موجود در خود سلامت روده‌های شما را هم تضمین می‌کند. بذر کتان ضدالتهاب هم هست و اگر هرروز یک قاشق از آن را روی سالاد یا غذای خود بریزید، به مشکلات رحمی و تخمدانی دچار نمی‌شوید.

اگر به خواص دانه کتان علاقمندید مطلب ۱۱ خوراکی خوشمزه پایین آورنده قندخون را بشناسید را بخوانید.

چربی های مفید

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب گیاهی فوق‌العاده برای دستگاه گوارش شما را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…