نمک نخوردن این بلاها را به سر شما می‌آورد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی از افراد بر این باور هستند که مصرف نمک مضراتی را به همراه دارد و در برنامه و رژیم غذایی خود اقدام به حذف کامل نمک می‌کنند، درحالی‌که مصرف کم و یا نخوردن نمک عوارض جدی برای بدن دارد.

بسیاری از ما تمرکز خود را روی مواد غذایی کم‌نمک قرار داده‌ایم و گاهی اوقات به‌طور کامل از نمک استفاده نمی‌کنیم زیرا عقیده داریم که نمک برای سلامتی بدن ما مضر است. نمک الکترولیت مهمی برای بدن است و باعث می‌شود که بدن ما کاملا نرمال و طبیعی کار کند. بسیاری از رژیم‌های غذایی هستند که به‌طور کامل نمک را حذف می‌کنند به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ در مورد عوارض کمبود نمک در بدن صحبت می‌کنیم.

کمبود نمک

احتمال اضافه‌وزن با مصرف کم نمک

نمک یددار برای هورمون‌ها بسیار مهم است و اگر آن را به‌طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، منبع ید در بدن شما محدود می‌شود و درنتیجه ممکن است دچار اضافه‌وزن، صورت پف‌کرده، خشکی پوست، ضعف و خستگی عضلانی شوید.

 مشکلات قلبی

رژیم کمبود سدیم می‌تواند در کنار فواید خودش مشکلات قلبی را مخصوصا برای افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، ایجاد کند. درنتیجه نمی‌توان این‌گونه رژیم‌ها را به همه پیشنهاد داد. مخصوصا برای افرادی که می‌خواهند قلب سالمی داشته باشند.

مشکلات قلبی

افزایش مقاومت به انسولین

مطالعات نشان می‌دهد زمانی که سدیم به‌اندازه کافی در رژیم غذایی ما وجود نداشته باشد، مقاومت به انسولین در بدن ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. یعنی بدن نمی‌تواند به خود انسولین پاسخ دهد و درنتیجه فشار و قند خون بالا خواهد رفت.

ظاهر شدن علائم کم‌آبی

زمانی که سطح سدیم به طرز شدیدی در خون افت کند، ممکن است علائمی مشابه با علائم کم‌آبی در بدن احساس کنید که شامل خشکی دهان، احساس سرگیجه و تکرر ادرار است.

مطلب پیشنهادی:  7 روش برای فرار از تنهایی شدید

عوارض کمبود نمک و کم آبی

نمک و احساس حالت تهوع

یکی از عوارض کمبود نمک در بدن حالت تهوع است. مصرف نکردن نمک تاثیر زیادی روی سطح کلسترول دارد و ممکن است علائمی را در بخش‌های مختلف بدن مانند قلب ایجاد کند که علائم دیگر آن نیز شامل حالت تهوع است.

حالت تهوع

اگر جزو این گروه‌ها هستید، نمک بیشتری مصرف کنید

ورزشکار حرفه‌ای

اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید و آب زیادی می‌نوشید و در ورزش بیشتر از افراد معمولی عرق می‌کنید، شما نیاز به مصرف بیشتر نمک‌دارید زیرابه دلیل تعریق زیاد، نمک زیادی از دست می‌دهید.

گیاهخواری

اگر جزو گیاهخواران هستید، معمولا روزانه کمتر از ۵۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف می‌کنید. برای تعیین دقیق میزان نمک مصرفی از اپلیکیشن هایی کنترل‌کننده میزان مصرف نمک استفاده کنید.

عرق زیاد

اگر در مناطق گرم زندگی می‌کنید و یا کار شما با فعالیت زیادی همراه است و زیاد عرق می‌کنید باید بیشتر از حد معمول نمک مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

روی دستان خدا راه بروید!

طی چند سال اخیر پل‌های منحصر به فردی در سراسر دنیا ساخته شده‌اند که باعث هیجان بیشتر برای …