با رنگ، خانه بزرگ‌تر جلوه می‌کند یا کاغذ دیواری؟

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاغذ دیواری یک گزینه مناسب برای جایگزینی رنگ است که در عین داشتن قیمت مناسب، گرفتاری‌های نقاشی کردن را به همراه ندارد اگر شما هم به دنبال بهترین انتخاب هستید، این مطلب را از دست ندهید.
تاثیر رنگ و کاغذ دیواری در دکور خانه کوچک

خیلی از افراد برای دکوراسیون منزل خود مردد هستند که رنگ را انتخاب کنند یا کاغذ دیواری؟ رنگ با قدمت طولانی‌تری در زمره طراحی داخلی است. اما این روزها کمتر کسی به خودش زحمت گرفتاری های چند روزه به خاطر رنگ زدن سطوح داخلی منزل و بعد از آن نیز تحمل بوی ناشی از آن برای مدتی طولانی را می‌دهد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی و تاثیر رنگ و کاغذ دیواری در دکور خانه کوچک می‌پردازیم.

کاغذ دیواری برای دیوار خانه

اگر خانه شما کوچک است رنگ‌ها بیشتر از کاغذ دیواری‌ها به شما کمک خواهند انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری برای دیوارهای خانه به نظر معضلی حل نشدنی است. گاهی وقت ها واقعا انتخاب بین این دو سخت می‌شود زیرا هر کدام مزایا و معایبی دارند که انتخاب را محدود می‌کنند ولی شاید دانستن چند نکته درباره آن‌ها به شما کمک کند انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

تاثیر رنگ و کاغذ دیواری در دکور خانه کوچک

کاغذ دیواری مخملی به رنگ تیره

ما قصد نداریم بگوییم رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری، ما فقط قصد داریم نکات مثبت و منفی این دو را به شما بشناسانیم، اما تصمیم نهایی برعهده خود شماست. رنگ‌ها تنوع بیشتری دارند یا کاغذدیواری‌ها؟ در امر تنوع این کاغذ دیواری‌ها هستند که برگ برنده را در اختیار دارند زیرا هم تنوع رنگی و هم تنوع طرحی بیشتری دارند.

تاثیر رنگ و کاغذ دیواری در دکور خانه کوچک

کدام یک نورگیرتر هستند؟

از تاثیر رنگ و کاغذ دیواری در دکور خانه کوچک می‌توان به نورگیری اشاره کرد. وقتی صحبت نورگیری به میان می‌آید، رنگ‌ها به دلیل سطح براقشان یک قدم از کاغذ دیواری‌ها جلوتر هستند. این سطح براق نور را منعکس می‌کند و در نتیجه فضا روشن‌تر به‌نظر می‌رسد در صورتی که کاغذدیواری‌ها جاذب نور هستند و از این قابلیت بی بهره هستند.

با رنگ، خانه بزرگ‌تر جلوه می‌کند یا کاغذ دیواری؟

اگر قصد دارید خانه کوچک خود را بزرگ‌تر جلوه دهید، رنگ‌ها بیشتر از کاغذ دیواری‌ها به شما کمک خواهند کرد. چراکه در خانه‌های کوچک هرچه فضا به دور از شلوغی و طرح‌های اضافی باشد، بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. از سوی دیگر نمی‌توان کاغذدیواری‌هایی را که طرح‌های زیبایی دارند هم نادیده گرفت. درست است که طرح روی آن‌ها خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد اما فریبنده‌تر و متفاوت‌تر از رنگ‌ها است. اما برای حل این مساله می‌توان از کاغذ دیواری هایی استفاده کرد که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. به مطلب ۵ مدل کاغذ دیواری که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد مراجعه کنید.

رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری

می‌توانید ترکیبی از رنگ و کاغذدیواری در خانه داشته باشید؟

در نهایت اگر نتوانستید بین رنگ و کاغذ دیواری یکی را انتخاب کنید، از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری استفاده کنید اما این ترکیب کردن باید هوشمندانه و معمارانه انجام بگیرد.

بهتر است بدانید

از دیگر قابلیت‌های کاغذ دیواری که آن را به یک انتخاب فوق العاده تبدیل می‌کند، عمر طولانی و دوام بسیار زیاد آن است. همان طور که احتمالا خودتان هم می دانید، رنگ پس از مدتی ظاهر روزهای اول خود را از دست می‌دهد. این تغییر شکل در طول زمان به دلیل عوض شدن رنگ، گرد و غبار گرفتن و ورقه شدن اتفاق می‌افتد.

ترکیبی از رنگ و کاغذدیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ مدل شیک و جذاب پرده چین‌دار، برای اتاق پذیرایی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…