طرز تهیه قارچ پلو با مرغ

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پلو مرغ و قارچ را نیز می‌توانید بدون مرغ و با گوشت قرمز نیز طبخ کنید. قارچ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان کم‌خونی کاهش وزن و غیره خواهد شد.
تهیه قارچ پلو با مرغ

قارچ پلو با مرغ یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و هیجا‌ن‌انگیز و رنگارنگ است که در آن از قارچ استفاده می‌شود. شما می‌توانید از انواع سبزیجات دیگر در تهیه این پلو استفاده کنید. قارچ پلو با مرغ یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌های تهیه یک ناهار خوشمزه است. شما می‌توانید از سینه یا ران مرغ استفاده کنید و آن را آب‌پز و سپس ریش‌ریش یا خرد کنید. قارچ‌ها برای افراد دیابتی بسیار مفید هستند و همچنین برای تنظیم سطح کلسترول نیز بسیار مناسب‌اند. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه قارچ پلو با مرغ را یاد بگیریم.

مواد لازم

  • برنج ۳ پیمانه
  • قارچ ۵۰۰ گرم
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • فلفل دلمه رنگی ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • آب لیموترش ۱ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم‌کرده غلیظ به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

 قارچ پلو

طرز تهیه قارچ پلو با مرغ

مرحله اول

ابتدا برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید و بعد پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. بعد در ادامه سیر را پوره و به پیاز اضافه کنید و تفت داده تا بوی سیر بلند شود.

مرحله دوم

سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به قطعات ریزتر خرد نمایید و با پیاز و سیر تفت دهید و تا تغییر رنگ دهد. سپس کمی زعفران و فلفل سیاه و نمک بزنید و تفت دهید تا کم‌کم مرغ‌ها بپزند و نرم شوند. در ادامه فلفل دلمه را نیز نگینی خرد کنید و با مرغ تفت دهید.

مرحله سوم

قارچ‌ها را خوب بشویید و اگر قسمتی از آن‌ها خراب است جدا کنید. سپس خرد نمایید و روی قارچ‌ها آبلیمو تازه بریزید و بعد قارچ‌ها را به تابه مرغ اضافه کنید و با حرارت بالا خوب تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

برنج را روی حرارت قرار دهید تا کم‌کم به جوش بیاید. در حین جوشیدن کف روی برنج را بگیرید و بعد از اینکه برنج نرم شد آن را آبکش کنید و کف قابلمه ته‌دیگ مورد نظر را قرار دهید. می‌توانید از اسلایس‌های قارچ استفاده کنید سپس در ادامه نیمی از برنج را بریزید و بعد مواد میانی تهیه‌شده را اضافه نمایید و روی مواد کمی زعفران بریزید و مابقی برنج را بریزید و قارچ پلو با مرغ را به مدت ۴۵ دقیقه دم بگذارید تا بپزد و دم بکشد.

اگر به پلوهای مخلوط علاقه دارید طرز تهیه دمپختک شیرازی بدون گوشت را هم بخوانید.

قارچ پلو با مرغ

پیشنهاد مطالعهسه غذای فوری برای ناهار امروز را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…