درمان موهای سوخته بدون نیاز به کوتاهی

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید فکر کنید برای درمان موهای سوخته راهی به غیر از کوتاه کردن موها وجود ندارد. اما باید گفت با توجه به شدت و نوع آسیب، اقدامات مختلفی می‌توان انجام داد.
درمان موهای سوخته

بدون اینکه مجبور شوید موهای خود را کوتاه کنید، می‌توانید درخشش و استحکام اولیه را به موها برگردانید. در این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید تا بهترین درمان موهای سوخته را با شما در میان بگذاریم.

نحوه درمان موهای سوخته در اثر حرارت

موهای فر

حرارت در موهای فر باعث آسیب به بافت و ظاهر مو می‌شود. برای بازگرداندن فر طبیعی مو، باید رطوبت را به کوتیکول مو بازگردانید. ماسک موهای خانگی و نرم‌کننده‌های عمیق که از مرطوب‌ کننده‌هایی چون روغن نارگیل و روغن آرگان سرشار هستند، می‌توانند موها را به حالت فنری‌اش برگردانند. بهتر است برای کمک به بهبود و حفظ سلامت مو، نرم‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که سرشار از مواد مرطوب‌کننده و حاوی روغن‌های نارگیل، آووکادو یا آلوئه‌ورا باشند.

درمان موهای سوخته

موهای صاف

آسیب ناشی از حرارت می‌تواند موهای صاف را خشک و شکننده کند. همچنین می‌تواند باعث بدتر شدن موخوره شود و حفظ ظاهر صاف‌ موهای شما را هم سخت‌تر ‌کند. بهترین درمان موهای سوخته، بازیابی و ترمیم پروتئین‌های طبیعی آن است. ماسک مو خانگی ممکن است بتواند ظاهر موی شما را برای چند ساعت بهبود ببخشد اما نمی‌تواند آسیب طولانی‌ مدت ناشی از حرارت را برطرف کند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید مطلب راهکارهای انتخاب شامپو مناسب موهای شما را بخوانید.

درمان موهای سوخته

نحوه درمان موهای سوخته در اثر مواد شیمیایی

رنگ کردن مو با مواد شیمیایی یا تغییر حالت موها با استفاده از مواد شیمیایی فرکننده دائم مو، می‌تواند موجب سوختگی مو شود. موهای دکلره، به شدت به مواد ترمیم‌کننده و نرم‌کننده نیاز دارند. ماسک مو مخصوص خود را بسازید یا از نرم‌کننده‌های عمیق و قوی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کرم ترمیم کننده مو برای رطوب‌رسانی به موهای خود استفاده کنید.

روغن نارگیل برای درمان موهای آسیب‌دیده

روغن نارگیل باعث حفظ پروتئین‌های مو می‌شود. همچنین از آسیب‌های احتمالی ناشی از شانه‌زدن و برس‌کشیدن مو جلوگیری می‌کند. این روغن به دلیل اینکه حاوی لوریک اسید است، قادر است مو را با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی کند و موجب درمان موهای سوخته شود. لوریک اسید وزن مولکولی پایینی دارد و به‌راحتی می‌تواند به ساقه مو نفوذ کرده و آن را تغذیه کند.

درمان موهای سوخته

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه هرگز با موی خیس نخوابید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۰ در ۵:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۴:۳۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۰ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…