طرز تهیه کباب لوله ای

۹
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کباب لوله‌ای یک غذای خوشمزه و مقوی است و کمتر کسی هست که آن را دوست نداشته باشد. شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید این غذای خوشمزه و لذیذ را در خانه تهیه کنید.
طرز تهیه کباب لوله ای

کباب لوله‌ای یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و جذاب برای مهمانی‌‌ها یا برای یک وعده غذایی بسیار لذیذ و شیک است که هم آسان و هم سریع آماده‌ می‌شود. یکی از غذاهای محبوب بین ما ایرانی‌‌ها کباب است که با دستورهای پخت متفاوت تهیه‌ می‌شود. کباب لوله‌ای در کشور‌‌های ترکیه و باکو بیشتر تهیه‌ می‌شود و در خود ایران در اردبیل این کباب محبوب است. این کباب ظاهر زیبا و طعم عالی دارد.‌ می‌تواند یک غذای جذاب نیز برای کودکان شما باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه کباب لوله ای را یاد بگیریم.

مواد لازم

  • گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرم
  • سویا نصف پیمانه
  • گوجه ۳ عدد
  • پیاز ۳ عدد
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

کباب لوله ای

طرز تهیه کباب لوله ای

مرحله اول

ابتدا سویا‌‌ها را خیس کنید و بعد ۱۵ دقیقه از صافی رد کنید تا آب آن گرفته شود. سویا را در غذاساز بریزید و خوب له کنید تا دانه‌‌های سویا ریز شود. شما‌ می‌توانید از پودر سویا نیز استفاده کنید. پیاز‌‌ها را بشویید و رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. پیاز را با سویا‌‌های له‌شده و نمک، فلفل سیاه مخلوط کنید و خوب ورز دهید. سپس گوشت چرخ‌کرده را به مواد اضافه کنید و ورز دهید تا یکدست و منسجم شود.

مرحله دوم

سیخ‌‌های مورد نظر را بردارید.‌ می‌توانید از سیخ‌‌های چوبی کوچک و یا سیخ فلزی استفاده کنید. مقداری از گوشت را بردارید و با دست ورز دهید و به آن فرم و شکل استوانه‌ای بدهید. سپس سیخ را وسط گوشت بگذارید و فرم دهید تا دور سیخ را گوشت بگیرد. مانند کباب کوبیده شود. در تابه‌ای مناسب مقداری کره یا روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.‌ می‌توانید از تابه رژیمی هم استفاده کنید. سپس سیخ‌‌ها را داخل تابه بچینید، در قابلمه را بگذارید. اجازه دهید تا کباب لوله‌ای سرخ شود.

کباب لوله ای ترکی

مرحله سوم

گوجه‌‌ها را بشویید و روی تخته برش از وسط نصف کنید و در هنگام پختن کباب در گوشه‌‌های کباب قرار دهید تا کباب‌‌ها با آب گوجه بپزد و مزه گوجه به خورد کباب برود، این کار باعث‌ می‌شود طعم و مزه کباب بسیار لذیذ شود. بعد از پخته شدن یک طرف کباب‌‌ها را بر گردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. کباب لوله‌ای‌‌ها آماده‌ است. این کباب را با برنج ایرانی و کمی کره سرو کنید.

کباب انگشتی آبدار را هم در مجله بخوانید.

کباب ترکی

پیشنهاد مطالعهآش هندی با بلغور، تند و خوشمزه را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…