۵ تاثیر شکلات تلخ بر سلامت و تناسب اندام

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شکلات تلخ که به‌عنوان شکلات سیاه هم شناخته می‌شود یکی از انواع شکلات است که معمولا حاوی 70 تا 96 و 99 درصد کاکائو خالص و کره کاکائو است.

تاثیر شکلات تلخ بر تناسب اندام یکی از مهم‌ترین مسائلی است که نه تنها برای ورزشکاران بلکه برای افراد دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه زمان می‌گذرد نگاه به استفاده از مواد غذایی و سبک زندگی تغییر می‌کند و روزبه‌روز استفاده از کالری مناسب نقش پررنگ‌تری می‌گیرد.

زمانی که شما به میزان کالری دریافتی روزانه اهمیت بدهید، لازم است که تغذیه خود را بر اساس جداول کالری هماهنگ نمایید.

در دلتامگ بهترین ترفندها ارائه شده است تا هم بتوانید آنچه دوست دارید میل کنید و هم کالری به اندازه دریافت کنید. در این مطلب سعی شده تا در مورد تاثیر شکلات تلخ بر میزان کالری و تناسب اندام اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار داده شود.

تاثیر شکلات تلخ بر تناسب اندام

شکلات تلخ چه تاثیری بر تناسب اندام و سلامت دارد؟

زمانی که صحبت از شکلات تلخ به میان می‌آید و تاثیر آن بر چاقی یا لاغری بیان می‌شود، منظور درصد بالای تلخی است که لازم است حتما بالای ۶۹ درصد باشد. این درصد بالا نه تنها چاق‌کننده نیست بلکه می‌تواند در لاغری نیز تاثیر بگذارد.

افزایش متابولیسم بدن با شکلات تلخ

اسیدهای چرب این نوع شکلات بعد از ورود به بدن باعث بالا رفتن افزایش متابولیسم می‌شود. این عمل طی سنتز چربی‌های موجود در شکلات اتفاق می‌افتد که در نهایت جذب چربی و کربوهیدرات را به همراه دارد.

چگونه شکلات با درصد بالای تلخی باعث لاغری می‌شود

اگر زمان استفاده از شکلات تلخ را بدانید می‌توانید به خوبی از این ماده خوراکی دلپذیر برای لاغری و کم شدن اشتها استفاده نمایید. این حرکت می‌تواند پیام سیری را در مغز فعال کند. از این رو بهترین زمان استفاده از شکلات تلخ قبل از غذا است.

مطلب پیشنهادی:  استفاده از کرم آبرسان تنها با این روش موثر است

کاهش استرس با شکلات

از آن جایی که خوردن شکلات می‌تواند سطح سروتونین را افزایش دهد، به راحتی استرس و اضطراب را کنترل می‌کند. برای این هدف می‌توانید دو هفته هر روز به میزان ۴۰ گرم شکلات مصرف کنید.

تاثیر شکلات بر قندخون

خوردن شکلات به پیشگیری از دیابت نوع دو کمک می‌کند، این عمل تحت تاثیر مونومرهای سازنده شکلات اتفاق می‌افتد که باعت متعادل‌سازی قند خون می‌شود.

تاثیر شکلات بر سلامت قلب

در بدن دسته‌ای از میکروب‌های مفید وجود دارند که برخی از آن‌ها با تخمیر شکلات می‌توانند با ترکیبات ضد التهابی سلامت قلب را حفظ کنند. پزشکان دریافته‌اند که اگر شکلات به طور منظم مصرف شود تا ۲۰ درصد ضربان قلب را کاهش می‌دهد.

شکلات تلخ و سلامتی

ترفندهای خوردن شکلات و تناسب اندام

از ویژگی‌های شکلات می‌توان به تقویت حافظه، بهبود خلق و خو، کاهش کلسترول، بهبود آلزایمر، کاهش فشار خون و تولید اندورفین بیشتر اشاره کرد و با این تفاسیر نمی‌توان از خوردن آن چشم پوشید. با توجه به مواردی که ذکر شد، می‌توانید هم از خوردن شکلات لذت ببرید هم نگران افزایش سایز خود نباشید. شکلات تلخ می‌تواند برای سلامتی و تناسب اندام مفید باشد، در صورتی که بدانید چگونه از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …