درمان آسان جوش‌های زیرپوستی

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جوش از هر نوعی که باشد، ناخوشایند و آزاردهنده است، اما شاید جوش‌های زیرپوستی بدتر از جوش‌های دیگر باشد.
درمان جوش زیرپوستی

گاهی جوش‌های زیرپوستی بسیار دردناک هستند و هر کاری می‌کنید، نمی‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید. بدتر اینکه، هرچه بیشتر آن‌ها را دستکاری کنید، التهاب و درد آن‌ها بیشتر می‌شود. این مطلب از مجله دلتا را بخوانید تا مؤثرترین و بهترین روش‌های درمان جوش زیرپوستی صورت را با هم بررسی کنیم.

درمان جوش زیرپوستی چگونه است؟

از دستکاری، فشار دادن و ترکاندن جوش‌ها بپرهیزید

اگر پوستی صاف و یک‌دست می‌خواهید، نباید هیچ جوشی را بفشارید یا آن را بترکانید. رعایت کردن این موضوع در جوش‌های زیرپوستی مهم‌تر است. زیرا این جوش‌ها در سطح پوست نیستند و ترکاندن آن‌ها بسیار سخت و حتی گاهی غیرممکن است. در واقع، فشار دادن این جوش‌ها التهاب را تشدید می‌کند. به‌دنبال آن، پوست این قسمت، آسیب‌پذیر و حساس می‌شود. این کار حتی ممکن است قرمزی را افزایش دهد و سبب باقی ماندن جای جوش روی پوست شما شود‌. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید مطلب این باور غلط، پوست شما را نابود می‌کند! را بخوانید.

درمان جوش زیرپوستی

درمان جوش زیرپوستی با کمپرس گرم

کمپرس گرم، از چند طریق به درمان جوش زیرپوستی صورت کمک می‌کند و درد ناشی از آکنه را تسکین می‌دهد. استفاده از کمپرس گرم به‌ویژه زمانیکه جوش‌های سر سفید در حال شکل‌گیری هستند، بسیار مفید است. کمپرس گرم را ۳ الی ۴ بار در روز و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. با این کار، چرک جوش از پوست خارج و در نتیجه ترمیم آن آغاز می‌شود.

درمان جوش زیرپوستی با چسب جوش

برچسب آکنه شبیه بانداژ است. باید آن را به‌طور مستقیم روی جوش‌های زیرپوستی خود قرار دهید. این برچسب، باکتری، سبوم و آلودگی جوش را از بین می‌برد. مواد تشکیل‌دهنده این برچسب‌ها متفاوت است، اما بیشتر آن‌ها حاوی عناصری نظیر سالیسیلیک اسید هستند ‌که با جوش‌ها مبارزه می‌کنند.

درمان جوش زیرپوستی

از روغن درخت چای استفاده کنید

روغن درخت چای جایگزین مناسبی برای بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌های پر عارضه و داروهای شیمیایی بدون نسخه است. می‌توانید این روغن را از مکان‌هایی که محصولات طبیعی دارند تهیه کنید. محصولات حاوی روغن درخت چای در داروخانه‌ها نیز موجودند. برای اثربخشی مطلوب، باید از محصولی استفاده کنید که حداقل حاوی ۵ درصد روغن درخت چای باشد.

درمان جوش زیرپوستی با عسل خام

عسل خام، جایگزین طبیعی دیگری برای محصولات شیمیایی بدون نسخه است. منظور از عسل خام عسلی است که نه حرارت دیده و نه فیلتر شده است. بیشتر عسل‌ها تصفیه می‌شوند تا تخمیر نشوند و به فرم مایع درآیند. عسل، خواص ضدمیکروبی طبیعی دارد. بنابراین کمک می‌کند پوست شما از شر باکتری‌ها خلاص شود. برای این منظور باید از عسل خام استفاده کنید.

درمان جوش زیرپوستی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب هنگام خرید لوازم آرایشی از این ۳ اشتباه پرهیز کنید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…