کوکوی ذرت یک پیش‌غذا و شام دلپذیر

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوکو ذرت یکی از انواع کوکوهای بسیار خوشمزه است که می‌توانید با نان یا بدون نان میل نمایید. تهیه آن راحت و سریع بوده و در ضمن برای پیک‌نیک و میان‌وعده بچه‌ها هم گزینه مناسبی است.
طرز تهیه کوکوی ذرت

یکی از دستورهای پر طرفدار کوکوی ذرت، تهیه این کوکوی خوشمزه با برنج است که طعم بسیار خوشمزه ای دارد و خیلی سریع آماده‌ می‌شود. در تهیه کوکوی ذرت به دلخواه‌ می‌توانید از انواع مواد غذایی مانند گوشت چرخ‌کرده یا گوشت مرغ نیز استفاده کنید که سلیقه‌ای است.‌ می‌توانید آن را به عنوان یک پیش‌غذای خوشمزه و شیک برای مجالس و مهمانی‌های خود درست نمایید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه کوکوی ذرت را یاد بگیریم.

مواد لازم

  • ذرت پخته‌شده ۱/۲ پیمانه
  • برنج پخته‌شده ۵ قاشق غذاخوری
  • هویج خردشده ۱/۲ پیمانه
  • پیازچه و جعفری ۱/۲ پیمانه
  • آرد گندم ۴ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ  ۱ یا ۲ عدد
  • ادویه کاری و پاپریکا به مقدار کافی
  • پودر سیر و پودر پیاز به مقدار کافی
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن به مقدار کافی

کوکو ذرت با برنج

طرز تهیه کوکوی ذرت

مرحله اول

ابتدا پیازچه‌ها را به همراه جعفری پاک ‌کنید و‌ بشویید و داخل آبکش قرار ‌دهید تا آب اضافه آن‌ها خارج شود و در همین حین هویج‌ها را با پوست‌کن تمیز ‌کنید.

مرحله دوم

سپس روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد ‌کنید. داخل شیرجوش تا نیمه آب ‌بریزید و روی حرارت نسبتا زیاد قرار ‌دهید تا زودتر آب به جوش بیاید و هویج‌های خردشده را داخل آن ‌بریزید تا بپزند.

مرحله سوم

ذرت‌ها را نیز‌ می‌توانید ۵ دقیقه بعد اضافه کنید تا با هویج‌ها بپزند. بعد سبزی‌ها را روی تخته آشپزخانه قرار ‌دهید و ریز خرد ‌کنید و کنار‌ بگذارید. تخم‌مرغ را داخل کاسه‌ای‌ بشکنید.

مرحله چهارم

سپس با همزن دستی ‌بزنید تا از حالت لختی خارج شود و آرد را به همراه زردچوبه، کاری، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا، فلفل سیاه و نمک به آن اضافه ‌کنید و خوب مجددا مواد را هم ‌بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله پنجم

بعد پیازچه و جعفری خردشده را اضافه ‌کنید و در آخر هویج و ذرت پخته‌شده را داخل آبکش ‌بریزید تا آب اضافه آن خارج شود و به همراه برنج پخته به مایه کوکو‌ اضافه نمایید و همگی مواد را زیر و رو ‌کنید تا کاملا مخلوط شود.

کوکوی ذرت با برنج

مرحله ششم

سپس تابه‌ای را روی حرارت کم قرار ‌دهید تا به مرور زمان روغن داغ شود. در ادامه با قاشق از مایه کوکو بر‌دارید و داخل تابه ‌بریزید.

مرحله هفتم

حالا سریع اطراف کوکو را با قاشق مرتب ‌کنید و اجازه ‌دهید کوکو سرخ شود. باقی مایه را نیز به همین صورت داخل تابه ‌بریزید و اجازه ‌دهید تا سرخ شوند و بعد کوکوها را بر‌گردانید تا طرف دیگر آن‌ها نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

پس از سرخ کردن کوکوها آن‌ها را روی دستمال حوله‌ای قرار ‌دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. کوکوهای ذرت سرخ‌شده را داخل بشقابی‌ بچینید و با خیارشور و گوجه‌فرنگی و سس مورد نظرتان و نان نوش جان کنید.

طرز تهیه کباب لوله ای را هم در مجله بخوانید.

کوکوی ذرت

پیشنهاد مطالعهساندویچ پنیر با نان سیر را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…