روش‌های مزه دار کردن گوشت بوقلمون

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوشت بوقلمون یکی از پرخاصیت‌ترین گوشت‌های سفید است که ممکن است مزه‌دار کردن آن برای شما هم کمی مشکل باشد.
مزه دار کردن گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون یکی از انواع خوراکی‌‌‌های پرطرفدار در سطح جهان است. خوشبختانه امروزه، در تهیه غذا، مصرف این گوشت جایگزین گوشت قرمز شده است. یکی از مهم‌ترین نکات در جایگزین کردن این گوشت به جای گوشت قرمز، مزه‌دار کردن گوشت بوقلمون است که تمام نکات طلایی مزه دار کردن گوشت بوقلمون را در این بخش از دلتامگ ارائه‌ می‌کنیم.

مزه دار کردن گوشت بوقلمون

مزه دار کردن گوشت سینه و ران بوقلمون یکی از مراحل بسیار مهم در طبخ این خوراکی خوشمزه و لذیذ بوده و به روش‌های متفاوت انجام می‌شود.

گوشت بوقلمون

استفاده از گیاهان خشک‌شده

یکی از مهم‌ترین ترکیبات طعم‌دهنده به خوراکی‌‌های مصرفی از جمله گوشت قرمز و سفید، ادویه‌جات و گیاهان خشک‌شده هستند. بدین منظور‌ می‌توان مقداری مرزه کوهی خشک شده، آویشن خشک شده، رزماری و یا شوید کوهی خشک‌ شده را ترکیب نمود. پس از مخلوط کردن با مقدار بسیار کمی نمک و روغن زیتون بدون بو، می‌توانید به همراه پوست لیمو ترش خشک‌ شده، روی گوشت بوقلمون بزنید. سپس اجازه دهید ۲۴ ساعت در یخچال بماند تا مزه‌دار شود.

مطلب پیشنهادی:  7 ترفند آشپزی برای خوشمزه‌تر شدن غذا، که کسی به شما نمی‌گوید

استفاده از ادویه‌جات

یکی دیگر از طعم‌دهنده‌‌های مواد غذایی، ادویه‌جات مختلف هستند. زردچوبه، پودر پاپریکا، فلفل سیاه، پودر سیر، جوز هندی، فلفل قرمز و سماق کوهی به همراه مقداری از روغن‌‌های گیاهی. همه این‌ها گزینه‌های بسیار مناسبی به منظور مزه دار کردن گوشت و ایجاد لطافت در هضم آن به شمار می‌آیند.

ground beef vs ground turkey shutterstock روش‌های مزه دار کردن گوشت بوقلمون

سرکه و آبلیمو

یکی از پرطرفدارترین طعم‌دهنده‌‌های طبخ مواد گوشتی در سطح بین‌المللی، آبلیمو و سرکه است. به منظور مزه‌دار کردن گوشت قسمت‌‌های مختلف بوقلمون، مقداری از آب لیمو ترش تازه، سرکه، نمک و سایر ادویه‌جات پودرشده را ترکیب نمایید. سپس با یک سرنگ بزرگ به قسمت‌‌های ضخیم گوشت بوقلمون مانند سینه تزریق نمایید. این کار منجر به نفوذ مواد طعم‌دهنده به بافت داخلی گوشت ‌بوقلمون شده و عطر و طعم لذیذی در آن ایجاد خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…