شغل‌های عجیبی که برای همیشه از بین رفته‌اند

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مطلب به بررسی برخی از مشاغلی که زمانی رایج بودند، ولی حالا دیگر وجود ندارند، پرداخته شده است.
شغل هایی که برای همیشه ناپدید شدند

یخ‌شکن‌ها، موش‌گیر‌ها و آپارات‌چی‌ها را به خاطر دارید؟ امروزه ممکن است ربات‌ها جایگزین مشاغل بسیاری شده باشند، اما بسیاری از حرفه‌ها در طول سالیان با تغییر جامعه و پیشرفت فناوری ناپدید شده‌اند. در این مطلب برخی از مشاغل جالبی که زمانی رایج بودند، ولی حالا دیگر وجود ندارند، آورده شده است. مشاغل عجیبی در قدیم وجود داشته‌اند که بسیاری از آن‌ها امروزه در بسیاری از جا‌ها از بین رفته‌اند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به برخی از شغل هایی که برای همیشه ناپدید شدند اشاره می‌کنیم.

شغل هایی که برای همیشه ناپدید شدند

فاضلاب‌جمع‌کن

چندش‌آورترین شغلی که نیاز به کسانی با حس بویایی ضعیف و گوارش فوق‌العاده قوی داشت. فاضلاب‌جمع‌کن‌ها کار جمع کردن زباله‌های انسانی از خانه‌های مردم را داشتند. این حرفه در قرن نوزدهم در آمریکا، اروپا و استرالیا پیش از ساخته شدن سیستم‌های فاضلاب گسترده رایج بود و امروزه در برخی کشورها، به‌ویژه هند و ژاپن، همچنان پابرجاست.

موش‌گیر

حرفه‌ای که مستقیما از کتاب‌های افسانه‌ای بیرون آمده بود، موش‌گیر‌ها از همه چیز، از موش‌ها و سگ‌ها گرفته تا سم و تله برای کنترل حیوانات موذی در روستاها، شهرک‌ها و شهر‌ها استفاده می‌کردند، اما اغلب برای زیاد کردن حجم کاری خود به پرورش و رهاسازی مخفیانه موش‌ها متهم می‌شدند. اما حالا مدت‌هاست که کار آن‌ها توسط تکنسین‌های کنترل آفات انجام می‌شود.
شغل هایی که برای همیشه ناپدید شدند

روشن‌کننده لامپ

در اواخر قرن نوزدهم، شهر‌های اروپایی و آمریکای شمالی مملو از لامپ‌های گازسوز بودند. همچنین شغلی وجود داشت به نام روشن‌کننده لامپ که وظیفه آن‌ها این بود که هر شب لامپ‌ها را روشن کنند. گاز در اوایل قرن بیستم با برق جایگزین شد، اما چند شهر تعداد محدودی از لامپ‌های گازی را هنوز نگه داشته‌اند، از جمله لندن که ۱۵۰۰ لامپ و پنج روشن‌کننده لامپ دارد.
شغل هایی عجیب

فروشنده دندان‌های دست دوم

در سال‌های زیادی از قرن بیستم، دسترسی به درمان مناسب دندانپزشکی، به‌ویژه در اروپا محدود بود و بسیاری از افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی را نداشتند، وقتی که دندان‌هایشان دچار مشکل می‌شد، دندان مصنوعی دست دوم می‌خریدند. تاسیس NHS (سرویس سلامت ملی) در سال ۱۹۴۸ به این تجارت ناخوشایند در بریتانیا پایان داد، اگر چه تا مدت‌ها در سایر نقاط اروپا ادامه یافت. این عکس در سال ۱۹۵۵ در آمستردام گرفته شده است.
شغل هایی عجیب
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب سندرمی بدبو که شما را مجبور به خودکشی می‌کند! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…