این باور غلط، پوست شما را نابود می‌کند!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا واقعا خمیر دندان روی لکه‌هاى پوستى اثر مى‌گذارد؟ آیا خمیردندان می‌تواند خیلی سریع جوش‌های صورت را خشک کند؟
درمان جوش با خمیر دندان

احتمالا شما هم فکر می‌کنید چون خمیر دندان در دسترس است و نیازی به صرف هزینه اضافی ندارد، ارزش امتحان کردن دارد. اما سؤال اینجاست که آیا واقعا روش درمان جوش با خمیر دندان ممکن است؟ یا با این کار فقط اوضاع را بدتر می‌کنید؟ برای رسیدن به جواب این سؤال، در این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید.

درمان جوش با خمیر دندان چه عواقبی دارد؟

اطلاعات منسوخ‌شده

آزمایش‌ها نشان می‌دهند تریکلوسان ممکن است روی هورمون‌های تیروئید اثر منفی داشته باشد. به ‌همین ‌دلیل، مدت زیادی است که بسیاری از شرکت‌ها دیگر از تریکلوسان در ترکیب خمیر دندان استفاده نمی‌کنند. بنابراین، حتی اگر خمیر دندان حاوی تریکلوسان نیز پیدا کردید، بدانید درمان جوش با خمیر دندان به خطرش نمی‌ارزد. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب معجزه شگفت‌انگیز ماساژ صورت با یخ را مطالعه کنید.

درمان جوش با خمیر دندان

درمان جوش با خمیر دندان و تحریک پوست

به‌خاطر داشته باشید خمیر دندان برای تمیزکردن و سفید کردن دندان تولید شده است، نه برای سطح حساسی مانند پوست. خمیردندان یک PH پایه دارد که ممکن است پوست را تحریک کند. به‌هم‌ریختن PH پوست با جوش‌شیرین زیاد شاید موجب جوش و سوختگی شود.

از طرفی، سدیم ‌لوریل ‌سولفات ترکیب دیگری است که اغلب در خمیر دندان وجود دارد و ممکن است استفاده از آن روی لکه‌ها آسیب زیادی به‌همراه داشته باشد و بر اساس میزان حساسیت پوست شما، موجب تحریک پوستی شود.

خشکی زیاد پوست

در روش درمان جوش با خمیر دندان حتی اگر از التهاب جلوگیری کنید، ممکن است واکنش بد دیگری ایجاد شود. برای مثال، اگر پوست شما به‌دلیل استفاده از خمیر دندان خشک شود، احتمالا جوش بیشتری ایجاد می‌کند. از این‌رو این روش با توجه به عواقبی که دارد، استفاده از آن بر روی پوست توصیه نمی‌شود.

درمان جوش با خمیر دندان

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب چگونه بدون آسیب، موهای خود را صاف کنیم؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

    فوق العاده بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…