اقدامات مهم که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های زندگی کاربران گوشی همراه، گم شدن یا سرقت گوشی‌هایشان است. چرا که آن‌ها بر این باورند تمامی اطلاعات ارزشمندشان یک‌جا با هم از بین خواهد رفت و متحمل خسارات مادی و معنوی بسیاری خواهند شد.
اقدامات مهم پس از سرقت گوشی

امروزه با افزایش استفاده از گوشی‌های همراه و تکنولوژی بسیاری از کارها به سهولت و سریع انجام می‌شود. اما این افزایش استفاده از تکنولوژی به تبع مشکلات و مسائلی را هم در جامعه به وجود آورده است. از جمله مفقودی یا سرقت موبایل و غیره. از جمله شایع‌ترین جرایم که روزانه اتفاق می‌افتد سرقت گوشی است که در اغلب موارد با اعمال راهکارهای قانونی قابل پیدا شدن است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع اقدامات مهم پس از سرقت گوشی می‌پردازیم.

اقدامات مهم پس از سرقت موبایل از طریق مراجع قضایی

اقدام قانونی بعد از سرقت موبایل از طریق مراجع قضایی به این‌صورت است که فرد مال باخته با مراجعه به کلانتری و توضیح شرایط و موضوع به آنان، پیگیری لازم را از مامورین و کلانتری بخواهد.

مامورین کلانتری یا دادسرا بعد از این که شکایت شما مکتوب شد با صدور درخواستی به اپراتورها ردیابی گوشی را می‌خواهند.

دادسرا بعد از تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست پرونده را به دادگاه ارسال می‌کند و دادگاه به بررسی دقیق‌تر و ردیابی گوشی از طریق مخابرات می‌پردازد. درصورتی‌که موبایل یافت شد، فرد متهم را احضار می‌کند و به پرونده جرم سرقت گوشی رسیدگی می‌نماید و رای مقتضی صادر می‌شود.

پیگیری سرقت موبایل از طریق مخابرات

دومین راه پیگیری سرقت موبایل از طریق مخابرات است. اولین کاری که لازم است انجام شود مراجعه به مخابرات و درخواست مسدود کردن خط است.

درصورتی‌که فرد سارق هرگونه سواستفاده‌ای از خط تلفن همراه کند شخص دارنده خط مسئول است. بنابراین مسدود کردن خط برای جلوگیری از سواستفاده سارق بسیار ضروری و مهم است. 

اقدامات مهم پس از سرقت

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب آیا شوهر حق دارد زن خود را از ارث محروم کند؟  را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …