چند نوع سوپ رژیمی و خوشمزه

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سوپ کرفس رژیمی یک پیش‌غذای سالم است که به‌عنوان یک سوپ سوزاننده چربی، نه‌تنها سبب چربی‌سوزی شده، بلکه با پرکردن حجم معده، مانع از پرخوری غذای اصلی می‌شود.
طرز تهیه سوپ کرفس رژیمی

سوپ یک وعده غذایی سبک است که می‌تواند حجم زیادی از معده را پر کرده و در کنار آن کالری کمی داشته باشد؛ به‌خصوص اگر از انواع مواد غذایی پرکالری همچون شیر پرچرب، خامه، پنیر و غیره استفاده نکنیم، یک میان‌وعده یا پیش‌غذای سالم خواهیم داشت. مصرف سوپ سبزیجات رژیمی پیش از وعده‌های غذایی نشان داده که افراد وعده غذایی اصلی خود را کمتر میل کرده و از آنجایی که این سوپ‌ها کالری ندارند، در نتیجه به مرور زمان شاهد کاهش وزن خواهند بود. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه سوپ کرفس رژیمی را یاد بگیریم.

مواد لازم

  • یک دسته کرفس
  • نیم کیلو کلم پیچ
  • شش عدد پیازچه
  • دو عدد فلفل سبز دلمه‌ای
  • ۸۰۰ گرم گوجه فرنگی
  • یک قاشق غذاخوری روغن
  • ۸ فنجان آب
  • نمک فلفل سیاه پودر سیر نمک و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ کرفس رژیمی

در طرز تهیه سوپ رژیمی چربی سوز کرفس، ابتدا سبزیجات خود را شامل کرفس، فلفل‌ها، کلم و پیازچه خود کرده و درون قابلمه می‌ریزیم. سپس آن‌ها را کمی با روغن تفت داده و گوجه‌ها را پس از پوست کندن و خرد کردن آن‌ها اضافه می‌کنیم. در این مرحله گوجه‌ها آب اضافی خود را درون قابلمه پس می‌دهند.

در قابلمه را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم روی حرارت کم، سبزیجات نرم شوند. سپس هشت لیوان آب را درون قابلمه می‌ریزیم و ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم. در این مرحله اجازه می‌دهیم ۴۵ دقیقه با در بسته و حرارت کم بپزند. سوپ چربی‌سوز ما آماده است.

سوپ کرفس رژیمی

انواع سوپ سوزاننده چربی

گل کلم: این سوپ حاوی گل کلم، شیر کم‌چرب، کرفس، روغن گیاهی، نمک و فلفل است.

سوپ کلم: این سوپ با انواع مختلفی از سبزیجات همچون کلم، گوجه فرنگی، هویج، کرفس، پیاز، آب گوجه فرنگی، آب گوشت گاو، فلفل دلمه‌ای و لوبیا سبز تهیه می‌شود.

کدو تنبل: یکی از انواع قوی‌ترین سوپ چربی‌سوز، سوپ کدو تنبل است که از روغن زیتون، کدو تنبل، گردو، پیاز، آب مرغ، نمک، برگ بو و کره نرم‌شده تهیه می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک وعده غذایی مصرف نمود.

سوپ گشنیز: در تهیه این سوپ چربی‌سوز شکم از گشنیز، هویج خردشده، چیلی سبز آرد ذرت، سیر و پیاز، کلم، آبلیمو، نمک، کمی روغن و عصاره سبزیجات استفاده می‌شود.

سوپ کرفس

پیشنهاد مطالعهرازهای تهیه یک سالاد الویه خوشمزه و متفاوت را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…