دلایل عمده داغ شدن بیش از اندازه گوشی

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
داغ کردن بیش از اندازه گوشی هوشمند شما سرعت و عملکرد آن را تا حد زیادی کاهش داده و به باتری دستگاه آسیب جدی وارد می‌کند. با این حال افزایش بیش از اندازه دمای گوشی می‌تواند دلایل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی داشته باشد.
دلایل داغ شدن گوشی

نکته بسیار مهمی که باید توجه کنیم این است که دمای یک گوشی هوشمند در هنگام کار‌های روزمره نباید به شکل محسوسی افزایش پیدا کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به بررسی دلایل داغ شدن گوشی می‌پردازیم.

دلایل داغ شدن گوشی

باز بودن دوربین

حتما برای شما نیز پیش آمده که بعد از استفاده از دوربین گوشی، بستن اپلیکیشن آن را فراموش نموده و آن را به همان صورت در جیب یا کیف خود قرار دهید. این اتفاق می‌تواند دمای گوشی شما را افزایش داده و باتری آن را طی چند دقیقه خالی کند.
از دیگر دلایل داغ شدن گوشی در هنگام استفاده از دوربین می‌توان به فیلم‌برداری با رزولوشن‌های بالا اشاره کرد. از این رو توصیه می‌کنیم که از فیلم‌برداری با آخرین رزولوشن قابل پشتیبانی توسط دوربین گوشی خود به مدت طولانی خودداری نمایید. این شرایط حتی با وجود حافظه خالی زیاد داخل دستگاه نیز به علت بار پردازشی بالا، موجب افزایش دمای آن شده و در صورت ادامه بیش از حد حتی احتمال مشاهده پیغام افزایش دمای غیر عادی دستگاه و خاموشی آن نیز وجود دارد.

داغ شدن گوشی موبایل

شرایط محیطی و تابش مستقیم خورشید

داغ شدن گوشی می‌تواند دلایل محیطی نیز داشته باشد. اگر دستگاه خود را زیر تابش مستقیم خورشید، برای مثال روی داشبورد خودرو قرار دهید، بدون شک پس از چند دقیقه دمای آن به شدت افزایش خواهد یافت. این موضوع می‌تواند به سلامت قطعات داخلی و نمایشگر دستگاه آسیب جدی وارد آورد.
برای خنک کردن گوشی پس از اتفاقات این چنینی توصیه می‌کنیم که آن را در مقابل وزش باد خنک طبیعی یا مصنوعی قرار دهید. در صورت عدم دسترسی به این شرایط یا وسایل، دستگاه را خاموش کرده و در سایه منتظر خنک شدن آن بمانید.

بدافزار‌ها و کندی دستگاه

وجود بدافزار‌ها که موجب کندی دستگاه و اخلال در عملکرد آن می‌شود، را نیز باید یکی از مهم‌ترین عوامل داغ شدن گوشی‌های اندرویدی دانست. بدافزار‌ها بدون بهینه‌سازی‌های لازم و تنها به منظور جمع‌آوری داده‌های کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه کنید که بسیاری از بدافزار‌ها را می‌توان از درخواست‌های دسترسی بی‌ربطی که برای شما ارسال می‌کنند، شناخت.

شارژ شدن و داغ شدن دستگاه

سلامت باتری و کیفیت سیم شارژر می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی هنگام شارژ دستگاه شود. بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند گوشی‌های هوشمند خود را تا سطح ۱۰۰ درصد شارژ نکنید و پس از رسیدن به ۸۰ یا ۹۰ درصد، دستگاه را کابل شارژر جدا نمایید. این کار موجب حفظ سلامت باتری در دراز مدت و کاهش امکان داغ شدن بیشتر از اندازه آن خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب ۳ ویژگی کاربردی واتساپ که احتمالا نمی‌دانید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…