معجزه زیبایی و درخشندگی پوست شما

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه درباره چای سبز و خواص آن صحبت می‌کنند اما چای سیاه چی؟ آیا می‌دانید که چای سیاه می‌تواند باعث کاهش چین و چروک صورت و جلوگیری از جوش شود؟
خواص چای سیاه برای پوست

برخی مطالعات نشان می‌دهد که چای سیاه به دلیل داشتن سطح بالای پلی‌فنول خواص بسیار زیادی دارد. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خواص چای سیاه برای پوست صورت آشنا خواهیم کرد.

خواص چای سیاه برای پوست صورت

چای سیاه حاوی ویتامین E، C، B2، مواد معدنی و برخی روغن‌های ضروری، پلی‌فنل و تانن است. برخی مطالعات نشان می‌دهد که چای سیاه به دلیل داشتن سطح بالای پلی‌فنل ریسک سرطان را کاهش می‌دهد و آنتی اکسیدان‌های طبیعی که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و در نتیجه افزایش طول عمر منجر می‌شود.

تانن سبب رنگ تیره چای است و خواص آنتی اکسیدانی آن را حفظ می‌کند. همچنین در آب سیب و آب انگور نیز موجود است. تانن می‌تواند از ما در اثرات مضر محیط زیست محافظت کرده و باعث بهبود گردش خون در مغز و مبارزه با باکتری‌های بدن ما است.

خواص چای سیاه برای پوست بسیار خوب است و قادر است ما را از پیری زودرس و چین و چروک حفظ کند. همچنین پلی‌فنول‌ها و تانن موجود باعث سرعت بخشیدن در روند بازسازی پوست می‌شود. چای در اغلب دستورالعمل‌های زیبایی خانگی استفاده می‌شود.

خواص چای سیاه برای پوست

آرام بخش پوست‌های چرب

اگر پوست چربی دارید و می‌خواهید پوست خود را خنک کرده و منافذ پوست بسته شود می‌توانید از خواص چای سیاه برای پوست کمک بگیرید. یک قاشق چای‌خوری چای سیاه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. بگذارید ۵ دقیقه بماند و سپس چای را با صافی صاف کنید. یک پارچه یا حوله تمیز و نرم را در این محلول بغلتانید و ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود نگه دارید.

مبارزه با چین و چروک پوست

یکی از خواص چای سیاه برای پوست رفع چین و چروک است. چای دم‌کشیده را در قالب‌های یخ ریخته تا قطعه‌های یخ چای درست شود. آن‌گاه هر شب صورت خود را با یک قطعه یخ چای ماساژ دهید. این کار بسیار فرح‌بخش است و پوست شاداب و نرمی برای شما ایجاد می‌کند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید مطلب ۵ روش طلایی برای سفت شدن پوست صورت را بخوانید.

خواص چای سیاه برای پوست

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه چگونه بدون عمل جراحی گونه‌های برجسته داشته باشیم؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۰:۱۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…