این مواد غذایی شما را گرسنه‌تر می‌کنند

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گرسنه هستید. یک پاکت چیپس برمی‌دارید و شروع به خوردن می‌کنید. ۱۰ دقیقه بعد، چیپس‌ها تمام‌شده‌اند اما احساس گرسنگی شما از بین نرفته است.
مواد غذایی گرسنه کننده

در این مطلب همراه مجله دلتا باشید، تا مواد غذایی را بشناسید که نه‌تنها سیرتان نمی‌کند بلکه با خوردن آن‌ها گرسنگی‌تان بیشتر هم می‌شود. مواد غذایی گرسنه کننده را در ادامه بخوانید.

آبمیوه

آبمیوه‌ها مملو از قند هستند. ممکن است حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هم باشند اما بخش زیادی از فیبرها در فرآیند تهیه آن از بین می‌روند. هیچ چربی یا پروتئینی در آبمیوه وجود ندارد که به کاهش جذب قند در خون کمک کند. به همین دلیل، آبمیوه می‌تواند باعث افزایش سریع قند خون و افت سریع آن شود. این کاهش قند خون باعث می‌شود به فاصله کمی از خوردن آن‌ها دوباره احساس گرسنگی کنیم.

آبمیوه گرسنه کننده

ماست کم‌چرب

ماست‌های کم‌چرب معمولا قند بالایی دارند. افزون بر این، ماست نیازی به جویدن ندارد. عمل جویدن به افزایش سیری ما کمک می‌کند.

مواد غذایی گرسنه کننده ماست

پاستای سفید

پاستای سفید از آرد غنی‌شده که فاقد بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است، تهیه می‌شود. این کمبود فیبر باعث کاهش احساس سیری می‌شود. ماکارونی منبع غنی کربوهیدرات است که می‌تواند قند خون را بالا ببرد و پس از مدت کوتاهی آن را کاهش دهد. افزودن سس قرمز به پاستا، قند آن را افزایش می‌دهد.

تنقلات

یکی از مواد غذایی گرسنه کننده تنقلات هستند. تنقلاتی مانند چیپس یا چوب‌شور به دلیل داشتن سدیم بالا می‌توانند به کم‌آبی بدن منجر شوند. ما معمولا این حالت تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم. افزون بر این، این نوع تنقلات بیشتر حاوی کالری خالی هستند و ویتامین‌ها و مواد معدنی، پروتئین و فیبر بسیار کمی دارند. بنابراین ما صرفا هنگام خوردن آن‌ها می‌توانیم احساس خوبی داشته باشیم.

تنقلات

مواد غذایی حاوی ام‌اس‌جی

مونوسدیم گلوتامات به ام‌اس‌جی (MSG) نیز معروف است، طعم‌دهنده‌ای است که در غذاهای چینی، گوشت‌های فراوری‌شده، سوپ‌ها و… یافت می‌شود. تحقیقات نشان داده است ام‌اس‌جی باعث افزایش اشتها می‌شود. بنابراین هنگام خرید از تهیه مواد غذایی که حاوی این افزودنی هستند پرهیز کنید.

نودل

مواد غذایی حاوی قند بالا مانند دونات، کلوچه

این مواد غذایی مملو از قند به‌سرعت در بدن به گلوکز تجزیه می‌شوند. در این حالت، انسولین بیشتری در بدن ترشح می‌شود. وارد شدن میزان زیادی انسولین به سلول‌ها، کاهش قند خون آن‌ها را در پی دارد. این قند خون پایین تا مدت زیادی در ما گرسنگی ایجاد می‌کند.

شیرینی گرسنه کننده

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب آلزایمر را با این ۳ نوشیدنی شگفت انگیز از خود دور کنید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۸:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۶:۵۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…