بهترین جایگزین‌های قند مرگبار را بشناسید

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در یک رژیم غذایی مضرترین ترکیبات شامل قند و شکر می‌شود. بهره‌گیری از این ترکیبات مشکلات گسترده‌ای را اعم از دیابت، سرطان، افزایش وزن مزمن و بیماری‌های قلبی را به ارمغان می‌آورند.
جایگزین های قند و شکر

در طب در خصوص حفظ و ارتقا سلامت بدن توجه ویژه‌ای به مصرف محصولات ارگانیک می‌شود. قند و شکر ترکیبات زیان‌آوری هستند که سلامت بدن را به مخاطره می‌اندازند. مجله دلتا در این مطلب قصد دارد بهترین جایگزین های قند و شکر را معرفی کند.

جایگزین های قند

عسل طبیعی

عسل طبیعی منبع غنی آنتی‌اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است. فعالیت آنتی‌اکسیدانی عسل در پیشگیری از شکل‌گیری التهاب، سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت موثر است. مسئولیت فعالیت آنتی‌اکسیدانی عسل طبیعی بر عهده اسیدهای فلاونوئید و فنولیک است.

عسل طبیعی به جای شکر

 انجیر خشک

یکی از جایگزین های قند و شکر در طب، انجیر خشک است. مهم‌ترین مزیت‌های انجیر خشک برای بدن شامل خاصیت ضد سرطانی، تقویت‌کننده حافظه، مؤثر در درمان لاغری، تقویت ریشه مو، خاصیت آنتی‌اکسیدانی و تامین کننده ویتامین‌های مفید می‌شود.

انجیر خشک ضد دیابت

 کشمش

کشمش در تقویت بدن، ارتقا سیستم ایمنی و تنظیم قند خون مفید واقع است. در هر ۱۰۰ گرم کشمش، حدود ۵۸ گرم قند طبیعی وجود دارد. بنابراین کشمش یک جایگزین مناسب برای قند تلقی می‌شود.

کشمش ضد قندخون

 خرما

مقوی‌ترین میوه در خصوص تقویت عملکرد مغز، ارتقا سیستم ایمنی بدن و تنظیم کلسترول خون، خرما است. خرما به‌عنوان منبع طبیعی قند جایگزین مناسبی برای قند و شکر محسوب می‌شود. 

شکر سرخ

در شکر سرخ ترکیباتی نظیر منگنز، آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، ویتامین B6، سلنیوم، منیزیم یافت می‌شود. این شکر از طبع گرم و تر بهره‌مند‌است. شکر سرخ در راستای تهیه انواع شربت، پخت حلوا، تهیه مربا و تهیه تمام مواد خوراکی کاربرد دارد.

 مویز

مویز یک میوه خشک است که از انگور شاهانی تهیه می‌گردد. این میوه خشک به‌موجب برخورداری از ویتامین‌های گروه E، B، A، فسفر و کلسیم در افزایش انرژی بدن نقش چشمگیری دارد.

اگر به انرژی بیشتر نیاز دارید مطلب انرژی ۲ برابر در محل کار با این خوراکی‌ها را بخوانید.

مویز

 توت خشک

 بهترین قند طبیعی، توت خشک است. در حالت طبیعی توت در درمان روماتیسم، کم‌خونی، سرفه، آسم، فشارخون بالا و فقر آهن مؤثر است.

توت خشک

 شیره افرا

 شیره یا شربت افرا ماده‌ای کاملا ارگانیک است که از صمغ کهربایی درخت افرا تهیه می‌شود. این ماده محبوب‌ترین شیرین‌کننده در جهان تلقی می‌شود که به‌موجب طبیعی بودن، جایگزین مناسب قند است.

شیره افرا جایگزین های قند

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب هشدارهایی درباره حلیم که باید جدی بگیرید را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۸:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۴۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…