خواص شگفت انگیز مویز، از ضدآلزایمر تا رفع میگرن

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و خون می‌تواند با سرعت بیشتری در بدن جریان یابد و درنتیجه مانع انباشته شدن پلاکت‌های خون‌روی هم می‌شود و از لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند.
خواص و فواید مویز

به حبه‌های درشت خشک شده انگور سیاه، مویز گفته می‌شود. این نوع خشکبار در واقع از نظر شکل ظاهری و رنگ آن با کشمش متفاوت، ولی از نظر خواص تا حدود زیادی شبیه آن است. همراه مجله دلتا باشید تا با خواص و فواید مویز آشنا شوید.

مواد معدنی و ویتامین‌‌های موجود در مویز

این خشکبار سرشار از ویتامین‌های B، A، E، و املاحی مانند کلسیم، املاحی مانند کلسیم فسفر و پتاسیم است. مویز دارای اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. همچنین باید اشاره داشت که بهترین و پرخاصیت‌ترین نوع آن مویز پرگوشت، کم دانه یا بی‌دانه است.

سلامتی با مویز

مویز، ضد سرطان و ضد آلزایمر

یکی از خواص و فواید مویز ضد سرطان و ضد آلزایمر بودن آن است. ترکیبات سیاه یا قرمزرنگ موجود در مویز از نوع آنتوسیانین وپلی فنولیک است که دارای خواص ضد سرطان و ضد آلزایمر است. مقدار زیاد آنتو سیانین موجب شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به‌مراتب بیشتر و کامل‌تر باشد.

مویز، تضمین سلامت قلب

باید یادآوری شود که ترکیبات موجود در مویز می‌تواند از تصلب شرایین (سفت‌وسخت رگ‌ها) و چسبندگی پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می‌یابد رگ‌های خونی منبسط می‌شود با خوردن مویز غلظت خون کاهش می‌یابد.  به‌طورکلی مویز درمان‌کننده بیماری‌های قلبی و پایین آورنده فشارخون است و برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

کشمش و مویز

مویز،تقویت‌کننده معده

مویز می‌تواند به تقویت معده کمک کند و برای افرادی که ناراحتی‌های گوارشی دارند مفید است از دیگر خواص مهم مویز می‌توان به اثرات ضد درد ضد باکتری و اثرات محافظت‌کنندگی از کبد قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. از دیگر خواص مهم مویز می‌توان به اثرات ضد درد، ضد آلرژی، ضد باکتری و اثرات محافظت‌کنندگی از کبد، قلب و سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

رفع میگرن با مویز

مصرف مویز همچنین از میگرن پیشگیری می‌کند و موجب کاهش شدت درد آن می‌شود. مویز سرشار از ویتامین‌های گروه C است. کسانی که مبتلابه سردردهای میگرنی هستند در طول روز می‌توانند از میوه‌های خشک مانند مویز استفاده کنند که موجب کاهش دردهای میگرنی می‌شود. و دیابتی‌ها در مصرف میوه‌های خشک مانند مویز دقت کنند به دلیل این قند این‌گونه میوه‌ها زیاد است

مصرف مویز در بیماران دیابتی

جالب است بدانید بیشتر قند مویز، از نوع فروکتوز است که برای جذب در بدن به انسولین نیاز ندارد، به همین دلیل مصرف کشمش و مویز به‌جای قند همراه چای، از قدیم به‌خصوص در افراد دیابتی مرسوم بوده است. در سال‌های اخیر نیز عنصر کروم در ترکیبات انگور و فرآورده‌های آن یافت شده است که موجب کاهش قند خون می‌شود. بیماران دیابتی برای مصرف مویز باید با پزشک خود مشورت کنند و از زیاده‌روی در مصرف آن جدا خودداری نمایند.

اگر به کاهش قندخون علاقمند هستید مطلب ۱۱ خوراکی خوشمزه پایین آورنده قندخون را بشناسید را بخوانید.

فواید مویز

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب با خواص بی‌نظیر پای مرغ بیشتر آشنا شوید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۲:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…