میوه‌ای که سلامتی را در زمستان تضمین می‌کند

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در شرایط سردی هوا امکان ابتلا به بیماری‌های مختلف وجود دارد و یکی از مواد غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن، عناب است‌ که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی مانع از خشکی پوست می‌شود.
فرمول سلامتی در زمستان

ازجمله بیماری‌های فصل سرما می‌شود به  درد مفاصل، انواع تب‌ها، بزرگ شدن طحال، دشواری دفع ادرار، درد سیاتیک، بیماری‌های ریه، انگل‌های روده و بیماری‌های روحی، روانی و افسردگی نیز اشاره کرد. با مجله دلتا همراه باشید تا با فرمول سلامتی در زمستان آشنا شوید.

عناب را در سرما فراموش نکنید

در شرایط سردی هوا امکان ابتلا به بیماری‌های مختلف وجود دارد و یکی از مواد غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن، عناب است.‌ به‌جای تنقلات، عناب در اختیار کودکان قرار دهید، این میوه علاوه بر تقویت سیستم ایمنی مانع از خشکی پوست می‌شود.

بانوان شیرده حتما از عناب استفاده‌کنند تا خواص آن از طریق خون مادر وارد بدن جنین و تقویت وی شود. دمنوش‌های حاوی آویشن، مرزنجوش، پرسیاوشان، ختمی سفید و ناخنک نیز باعث تقویت سیستم ایمنی شده و سطح گلبول‌های سفید را افزایش‌ داده و بدن را در برابر ورود میکروارگانیسم‌های جدید مقاوم‌می‌سازد.

مصرف جوشانده عناب برای درمان‌سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه‌شده‌است.

عناب و فرمول سلامتی در زمستان

 ترکیب پودری معجزه‌گر

ترکیبی از شقاقل، جوانه‌ها، جوی دو سر است. جوانه‌ها (گندم، یونجه و…) را با جوی دو سر و شقاقل آسیاب کنید و همراه ماست یا غذا مصرف کنید. اگر هفته‌ای سه بار از این پودر استفاده کنید کمتر دچار بیماری و حساسیت فصلی، آبریزش بینی، رخوت و سستی خواهید شد.

پودر معجزه‌گر

دستور روزانه سلامتی

مصرف روزانه سبزی تره، مقداری تربچه و شلغم می‌تواند، سیستم ایمنی شما مقاوم‌تر کند و دمنوش بابونه و دارچین نیز بسیار مفید است. این دمنوش اکسیژن‌رسانی به اندام‌های تنفسی را بیشتر می‌کند همچنین در بهبود آسم و تنگی نفس موثر است.

بهارنارنج و خلال نارنج و شقاقل نیز علاوه بر تقویت سیستم ایمنی قدرت بهره‌وری مغز را افزایش می‌دهند.

استحمام و روغن زدن به پوست با روغن‌های گرم مثل روغن بادام شیرین استفاده از سونای بخار، آب گرم و مصرف متعادل کباب و گوشت‌های قرمز نیز باید در دستور کار افراد قرار‌گیرد.

بهار نارنج

تدابیر سلامتی در فصول سرد

در این فصل اجتناب از استحمام زیاد، نوشیدن آب سرد، خوابیدن در مکان سرد، زیاده‌روی در خوردن غذاهای سرد و خشک مثل گوشت گاو، عدس، ترشیجات، چای سیاه، ته‌دیگ ، نوشابه توصیه‌می‌شود. همچنین غذاهای سودازا همانند سوسیس، کالباس، نمک زیاد، سرخ‌کردنی، تخم‌مرغ، شکلات و قند و شکر و استفاده از غذاهای بسته‌بندی‌شده که دارای مواد نگه‌دارنده است نیز باید به حداقل برسد.

سوسیس و کالباس

مصرف غذاهای گرم‌تر و کمی تند از قبیل گوشت بره یا جوجه محلی و خوردن سیب‌درختی، انار شیرین، خرمالو و  گلابی نیز تاکید‌می‌شود. حتی‌الامکان در این فصل در منزل جوراب پشمی بپوشند و از انار شیرین همراه باکمی عسل نیز بهره‌بگیرند.

غذای طبع گرم سلامتی در زمستان

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۷ درمان موثر در سرد مزاجی و تقویت قوای جنسی را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…