۳ سنت ازدواج باور نکردنی که شما را شگفت زده خواهند کرد

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رسوم و سنت‌های ازدواج از آن دسته آدابی است که در هر کشوری علی‌رغم شباهت‌های متداول دارای تفاوت‌هایی نیز با دیگر نقاط جهان است.
آداب عجیب در مورد ازدواج

نحوه لباس پوشیدن، گل پرتاب کردن و جشن‌های قبل و بعد از مراسم عروسی در بسیاری از نقاط جهان یکسان است. اما برخی مراسمات خاص نیز وجود دارد که تنها در بخش‌های خاصی از کره زمین یا حتی در شهر خاصی از جهان رخ می‌هد و مربوط به یک فرهنگ یا قومیت خاص است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با آداب عجیب در مورد ازدواج آشنا کنیم که تنها به یک فرهنگ یا دسته خاص مربوط می‌شوند.

آداب عجیب در مورد ازدواج

۱- به دنیا آوردن دو بچه – سودان

در قبیله نوور در سودان، داماد تنها در صورتی می‌تواند ازدواج کند که گله‌ای گاو با تعداد مشخص داشته باشد. عروسی زن و مرد تنها زمانی کامل می‌شود که زن دو فرزند به دنیا بیاورد. اگر زن تنها یک فرزند داشته باشد مرد می‌تواند تقاضای طلاق کند. اگر شوهر بمیرد، برادر او شوهر همسر او خواهد شد.

آداب عجیب در مورد ازدواج

۲- شکستن ناقوس- گواتمالا

بعد از مراسم عروسی در گواتمالا، یک مراسم دیگر در خانه داماد برگزار خواهد شد. مادر داماد با شکستن یک ناقوس سفید که از برنج، آرد و غلات پر شده است از عروس و داماد استقبال خواهد کرد. این کار نشانه‌ای از سعادت و خوشبختی برای عروس و داماد است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب سرزمین مرموزی که زنانش مرد می‌شوند را بخوانید.

عجیب ترین آداب و رسوم

۳- اخاذی از داماد- رومانی

در رومانی و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، یک نمایش دزدیدن عروس قبل از شروع مراسم عروسی انجام می‌شود. در طی این نمایش ساختگی، عروس توسط خانواده، دوستان و یا کسانی که برای این کار استخدام شده‌اند دزدیده شده و داماد باید با پرداخت مقداری پول، دادن نوشیدنی یا روبوسی کردن با آدم رباها، عروس خود را از دست آن‌ها نجات دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب گاوهایی که هدست واقعیت مجازی می‌زنند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…