شروع جنگ با گوجه فرنگی!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر بونول(Buñol) در جنوب شرقی ساحل اسپانیا و در منطقه والنسیا قرار گرفته است و در بیشتر سال شهری خواب آلود و خسته کننده است.
فستیوال گوجه فرنگی

اما خواب‌آلودگی این شهر تا زمانی درست بود که هنوز ۲۰۰۰۰ نفر بلیط جنگ برای فستیوال La Tomatina را نداشتند. با مجله دلتا همراه باشید و از فستیوال گوجه فرنگی بیشتر بدانید.

فستیوال گوجه فرنگی

لا توماتینا یا همان جنگ گوجه فرنگی ، بزرگترین جنگ غذایی دنیا است که در آن تمام مرکز شهر از صدها تن گوجه  له شده پر می‌شود. شرکت کننده‌ها ۱ ساعت وقت دارند تا هر چقدر گوجه فرنگی که می‌توانند در دستشان بگیرند و پرتاپ کنند. اینجاست که جنگ واقعی شروع می‌شود.

تاریخچه فستیوال گوجه فرنگی

هیچ‌کسی دقیقا نمی‌داند که لا توماتینا دقیقا از کجا به وجود آمد. بیشتر مردم بر این باورند که در سال ۱۹۴۴ یا ۱۹۴۵ شروع شد. بعضی‌ها بر این عقیده‌اند که این جنگ در ابتدا یک شوخی کلاسی در مدرسه بوده است. یک باور دیگر وجود دارد که بچه‌های خردسال می‌خواستند در مراسم رژه شرکت کنند اما وقتی به آن‌ها گفته شد که باید بشینند و فقط نگاه کنند، عصبانی شدند و به سمت افرادی که در حال رژه بودند گوجه‌هایی پرتاپ کردند. سال بعد مردم تصمیم گرفتند که این اتفاق را دوباره تکرار کنند. این طور بود که لا توماتینا متولد شد.
فستیوال گوجه فرنگی

برنامه زمانی شروع جنگ!

در ساعت ۱۱ صبح، کامیون‌هایی که گوجه‌ها را حمل می‌کنند وارد شهر می‌شوند و کامیونشان را در منطقه Plaza del pueblo پارک می‌کنند. البته نگران نباشید چون تا کسی زنگ را به صدا در نیاورد، جنگ شروع نمی‌شود.
بعد از زدن زنگ، افراد یک ساعت وقت دارند تا هر چقدر که می‌توانند به طرف هم گوجه فرنگی پرتاپ کنند و بعد از یک ساعت توپ آب شلیک می‌شود که به معنای پایان جنگ است. بعد از تمام شدن فستیوال، ماشین‌هایی با شلنگ‌های بسیار بزرگ آب می‌آیند تا شهر را بشویند.

چطور یک جنگ گوجه‌ای موفقیت آمیز داشته باشیم؟

افراد حرفه‌ای و کسانی که تجربه  زیادی در این فستیوال دارند می‌گویند تنها چیزی که به آن نیاز دارید تکه‌ای لباس یا پارچه است که تمیز باشد. کفش‌های جلو بسته بهترین انتخاب برای شرکت در این فستیوال هستند. نکته  آخر اینکه قبل از اینکه گوجه را به طرف کسی پرتاپ کنید بهتر است اول آن را در دست خود فشار دهید تا خوب له شود تا موقع پرتاپ، کمترین ضربه به صورت طرف مقابل وارد شود.

جشنواره گوجه فرنگی
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب سرزمین مرموزی که زنانش مرد می‌شوند  را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۳۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۳۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۳۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…