آپارتمان کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر چه زندگی در آپارتمان‌های کوچک و جمع و جور، یک ایده جالب و رویایی است، اما دکوراسیون منزل کوچک همیشه با چالش و مشکل مواجه بوده است.
نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه های کوچک

برای برخی از افراد این کار بسیار دشوار است، اما برخی دیگر که تجربه زندگی در خانه‌های کوچک را دارند، به راحتی از عهده تغییرات دکوراسیون برمی‌آیند. زندگی کردن در منزل کوچک، مزایا و معایبی دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه های کوچک می‌پردازیم.

دیوارها را به رنگ سفید رنگ بزنید

یکی از ساده‌ترین نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه های کوچک خود را تغییر دهید و آن را به یک فضای لذت بخش تبدیل کنید، این است که دیوارهای خانه را به رنگ سفید نقاشی کنید. رنگ‌های سفید و خاکستری روشن یا نقره‌ای درخشان، به‌طور ذاتی می‌توانند جلوه بصری یک فضا را افزایش بدهند. اگر دیوارها و سقف را به رنگ سفید نقاشی کنید، فضای داخل خانه، روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه می‌کند.

نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه های کوچک

از ابزارها و وسایل مناسب برای ذخیره سازی استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین ترفندهایی که می‌توانید دکوراسیون منزل کوچک را زیباتر بچینید، استفاده از کابینت‌ها، قفسه‌ها، کشوها و ابزارهای ذخیره‌سازی است. ذخیره‌سازی به معنای نگهداری لوازم و وسایل اضافی در تمام قسمت‌‌های خانه محسوب می‌شود. یکی از این نمونه‌ها، قرار دادن کشوهای مخفی زیر تخت اتاق خواب است، به‌گونه‌ای که بتوانید لباس‌ها، کفش یا سایر لوازم بلااستفاده یا اضافی را در داخل آن قرار دهید.

نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه های کوچک

درباره چیدمان وسایل به صورت عمودی، فکر کنید

یکی از ترفندهایی که می‌توانید دکوراسیون منزل کوچک را زیباتر و جذاب‌تر بچینید این است که در مورد طراحی دکوراسیون در جهت عمودی بیشتر فکر کنید. اگر فضای آپارتمان‌ها به اندازه کافی وسیع و گسترده باشد، شما می‌توانید از هر لوازم و وسایلی در جهت‌های دلخواه استفاده کنید. ساخت قفسه‌های طبقاتی روی دیوار و قرار دادن لوازم، کتاب‌ها و غیره بر روی آن یکی از این ایده‌های جذاب است. نکات بیشتر در مورد چیدمان منزل را در مطلب ۶ ایده‌ شیک و ارزان برای دکور منزل شما بخوانید.

چیدمان وسایل به صورت عمودی

از دیوارهای ساختمان، حداکثر استفاده را ببرید

یکی از راهکارهایی که برای دکوراسیون منزل به شما توصیه می‌کنیم، استفاده حداکثر از دیوارهای اتاق است. اگر اتاق خواب شما فضای بسیار محدودی دارد، می‌توانید از یک تختخواب در زاویه استفاده کنید؛ تخت خواب مجهز به کشوها برای لوازم شخصی است. در این شرایط، شما فضای کافی برای قرار دادن میز ندارید، بنابراین از میزهایی استفاده کنید که به دیوار متصل شده‌اند. به جای اینکه کمدهای بزرگ، داخل اتاق قرار دهید، قفسه‌های کوچک و پیوسته را روی دیوار نصب کنید و کتاب‌ها و لوازم را داخل آن‌ها قرار دهید.

استفاده از دیوارهای ساختمان

در آشپزخانه، لوازم را در قفسه‌ها قرار دهید

برای این که دکوراسیون منزل کوچک در قسمت آشپزخانه، ساده‌تر و کاربردی‌تر به‌نظر برسد، قفسه‌های کوچک‌تر و جادارتر طراحی کنید و لوازم خود را داخل آن‌ها قرار دهید. ایده دیگر در این باره این است که شما برخی از دیوارکوب‌ها را نصب کنید که بتوانید لوازم را از آن‌ها آویزان کنید.

لوازم آشپزخانه در قفسه

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین و مدرن‌ترین روتختی‌ها برای اتاق خواب را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…