۹ نکته برای از بین بردن چربی شکم

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چربی شکم انواع مختلفی دارد که همگی سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهند. یکی از انواع چربی شکم، که به آن چربی احشایی می‌گویند، از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی است.
از بین بردن چربی شکم

اگر دچار چاقی شکمی هستید بهتر است زودتر دست‌به‌کار شوید و از راهکارهایی که در این مطلب برای از بین بردن چربی شکم می‌گوییم استفاده کنید. مجله دلتا، ۹ راهکار علمی را که سبب لاغری شکم و سلامت شما می‌شوند گردآوری کرده‌ایم. اگر در تصمیمتان برای لاغری مصمم هستید، همراه ما باشید.

از بین بردن چربی شکم با خوردن فیبر محلول

فیبر محلول، آب را جذب می‌کند و یک نوع ژل تشکیل می‌دهد. این ژل، به کاهش سرعت غذا هنگام عبور از سیستم گوارش شما کمک می‌کند.

علاوه بر این، فیبر محلول ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند. برای لاغری شکم، سعی کنید در روز غذاهایی با فیبر بالا مصرف کنید. برخی از منابع عالی فیبر محلول عبارت‌اند از:

  • دانه‌های کتان
  • کلم بروکسل
  • آووکادو
  • حبوبات
  • تمشک

فیبر محلول

اجتناب از چربی ترانس راه حل حذف چربی شکم

چربی ترانس در اغلب مواد غذایی بسته‌بندی‌شده وجود دارد. در مطالعات نشان داده‌شده است که، چربی‌های ترانس، با التهاب، بیماری‌های قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی مرتبط هستند.

حذف شکر از رژیم غذایی

خوراکی‌های حاوی قند برای سلامتی مضر هستند. مصرف زیاد این نوع غذاها، سبب افزایش وزن می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که قند افزوده‌شده به خوراکی‌ها، اثرات مضر منحصر‌به‌فردی بر سلامت متابولیک دارد. قند اضافی، بیشتر به دلیل مقادیر زیاد فروکتوز، می‌تواند منجر به تجمع چربی در اطراف شکم و کبد شود.

حذف شکر

از بین بردن چربی شکم با افزایش مصرف پروتئین

پروتئین، احتمالا مهم‌ترین درشت مغذی برای کاهش وزن است. تحقیقات نشان می‌دهد که پروتئین، می‌تواند اشتها را تا ۶۰ درصد کاهش دهد. اگر هدف شما کاهش وزن ا‌ست، پروتئین می‌تواند موثرترین تغییری باشد که می‌توانید در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. پروتئین، هم در کاهش وزن و هم در عدم افزایش وزن مجدد به شما کمک می‌کند.

پروتئین در لاغری شکم

مصرف پایین کربوهیدرات

مصرف کم‌تر کربوهیدرات، یک‌راه موثر برای از بین بردن چربی شکم است. مطالعات متعدد نشان می‌دهند، هنگامی‌که افراد کربوهیدرات را کاهش می‌دهند، اشتهای آن‌ها کاهش می‌یابد و درنتیجه وزن کم می‌کنند.

از بین بردن چربی شکم با کاهش سطح استرس

استرس با تحریک غدد فوق کلیوی برای تولید کورتیزول، چربی شکم را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که سطوح بالای کورتیزول، اشتها را افزایش می‌دهد و سبب ایجاد چربی در نواحی شکم می‌شود. برای از بین بردن چربی شکم، فعالیت‌های لذت‌بخشی را انجام دهید که استرس شمارا کاهش می‌دهند. یوگا و مدیتیشن، روش‌های موثری در کاهش استرس و درنتیجه لاغری هستند.

خواب آرام و به‌اندازه

خواب، برای بسیاری از جنبه‌های سلامتی شما ازجمله کنترل وزن مهم است. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که خواب کافی ندارند، وزن بیشتری اضافه می‌کنند. این وزن اضافه، شامل چربی‌های شکم هم می‌شود. باید حداقل ۷ ساعت در شب بخوابید و مطمئن شوید که خواب باکیفیتی دارید.

اگر زیاد می‌خوابید مطلب خواب زیاد یکی از علائم این بیماری است را از دست ندهید.

خواب آرام و بردن چربی شکم

نوشیدن‌چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی فوق‌العاده سالم است. مطالعات نشان می‌دهند که چای سبز می‌تواند به کاهش چربی شکم و درنتیجه لاغری شکم کمک کند. اثر چای سبز برای از بین بردن چربی شکم، زمانی بیشتر می‌شود که با ورزش همراه باشد.

اگر دیگر خواص چای سبز علاقمند هستید مطلب آلزایمر را با این ۳ نوشیدنی شگفت انگیز از خود دور کنید را بخوانید.

چای سبز

از بین بردن چربی شکم با ورزش

یک مورد مهم دیگر برای کاهش چربی شکم وجود دارد. این مورد مهم، ورزش است. ورزش برای کاهش چربی شکم و پهلو بسیار مهم است.

چربی شکم

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب انرژی ۲ برابر در محل کار با این خوراکی‌ها را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ب٫ظ

    خیلی عالی و اموزدنس،فقط ایرادی که داره اینه که بعضی موقع ها از برنامه خارج میشه یا مرمره دوم اینکه نمیشه وئدئو ها رو ذخیره کنی،بهر حال من که ازش راضیم ممنون از سازنده اش که اطلاعات کامل و آموزنده ای در تمامی زمینه ها در اختیار کاربر گذاشته اند

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما کاربر گرامی، بله حتما مواردی که ذکر کردید انتقال داده میشه

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۴:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…