پرده‌های منزل را مثل روز اول نو کنید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده‌های خانه مانند دیگر وسایل باید به درستی نگهداری و استفاده شوند تا عمری طولانی داشته باشند. یکی از اصول نگهداری پرده‌ها، شستشوی به موقع آن‌ها است.
نکات نگهداری و افزایش عمر انواع پرده

روشی که برای مراقبت از پرده خانه شما استفاده می‌شود به ساخت و جنس پارچه پرده شما بستگی دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات نگهداری و افزایش عمر انواع پرده می‌پردازیم.

محافظت در برابر نور خورشید

همانطور که همه شما می‌دانید، نور خورشید به پارچه آسیب می‌زند. نور خورشید باعث رنگ پریدگی پارچه می‌شود. پارچه‌های رنگ روشن معمولا نور خورشید را منعکس می‌کنند و در برابر محو شدن مقاومت می‌کنند. رنگ‌های تیره نور را جذب می‌کنند و کمرنگ می‌شوند. برای محافظت از پارچه پرده در برابر آفتاب، از سایبان پنجره یا آستری، زیر پرده اصلی استفاده کنید.

نکات نگهداری و افزایش عمر انواع پرده

زدودن گرد و غبار

مراقبت از پرده‌ها آسان است. همانطور که همه شما عزیزان مطلع هستید، به غیر از نور آفتاب، گرد و غبار هم ممکن است به پارچه پرده آسیب بزند. گرد و غبار اگر به مدت طولانی روی پارچه باقی بماند در الیاف پارچه نفوذ کرده و منجر به آسیب می‌شود. برای جلوگیری از چنین مشکلی پرده‌ها را هرچند وقت یکبار تکان دهید تا گرد و غبار از روی آن جدا شود. مدل‌های زیبای پرده را در مطلب ۵ مدل‌ پرده جدید و شیک برای پذیرایی منزل ببینید.

بهترین روش برای شستن پرده

پرده‌های نصب شده در خانه شما مانند هر چیز دیگری به مرور زمان کثیف می‌شوند و نیاز به تمیز کردن عمیق دارند، به این معنا که باید شسته شوند.

نوع پارچه تکنیک شستشوی مورد نیاز شما را تعیین می‌کند. بنابراین همیشه قبل از شستشو یا خشکشویی برچسب‌های پارچه‌ها را برای راهنمایی‌های خاص بررسی کنید. برچسب را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا پارچه موردنظر قابل شستشو هست یا خیر و اگر قابل شستشو است، شیوه صحیح شستن آن کدام است. ممکن است برای برخی از پرده‌های پنجره شستشو با دست و برای برخی دیگر شستشو با ماشین پیشنهاد شود.

برای شستن پرده‌ها باید از آب خنک و مواد شوینده ملایم و چرخه ملایم لباسشویی استفاده کنید و برای خشک کردن، آن‌ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

نکات نگهداری و افزایش عمر انواع پرده

رفع بوی بد پرده

یکی از نکات نگهداری و افزایش عمر انواع پرده رفع بوی بد آن است. پرده‌ها به مرور زمان، با جذب بوی اطراف خود بو می‌گیرند. برای از بین بردن بو بهتر است پرده‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در هوای آزاد قرار دهید. به امید اینکه بوی آن‌ها از بین برود. اگر این راه‌حل جواب نداد می‌توانید از اسپری‌های بوگیر که برای این منظور طراحی شده‌اند، استفاده کنید. در این مرحله مراقب باشید از مواد شیمیایی استفاده نکنید که ممکن است به پارچه پرده شما آسیب برساند.

اگر پارچه پرده‌ای شما گران، نادر یا غیرمعمول است بهتر است در مورد مراقبت، تعمیر و نگهداری آن با یک متخصص مشورت کنید، حداقل اولین بار که می‌خواهید آن‌ها را تمیز کنید. برای اینکه چیدمان زیباتری با پرده در منزل داشته باشید به مطلب بهترین مدل پرده که هر خانه‌ای باید داشته باشد مراجعه کنید.

رفع بوی بد پرده

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ روش غلط در چیدمان منزل که قدیمی شده است را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…