۵ روش غلط در چیدمان منزل که قدیمی شده است

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برقراری تناسب در چیدمان منزل یا همان دکوراسیون، یکی از مهم‌ترین اصول خلق یک دکور زیبا و چشم‌نواز است.
نکات چیدمان زیبا و شیک در منزل

احتمالا شما هم دکورهایی را دیده‌اید که به رغم صرف هزینه گزافی که برای تهیه وسایل آن‌ها شده است، اصلا زیبا به‌نظر نمی‌رسند و مجموعه‌ای نامتناسب از اشیای گران قیمت را تنها دور هم جمع کرده‌اند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان زیبا و شیک در منزل می‌پردازیم.

هر اتاق نشیمن یک کاناپه می‌خواهد

هیچ لزومی ندارد که در هر اتاق نشیمنی یک یا دو کاناپه عریض و طویل وجود داشته باشد. درواقع در باور ما تا امروز مبل‌های نیم ست هم بدون کاناپه نبوده‌اند. در حالی که امروزه در طراحی مدرن این قانون را کنار گذاشته‌اند و بسیاری از اوقات به داشتن چهار مبل ساده راحت اکتفا می‌کنند. طراحان داخلی این روزها کاناپه‌ها را بیشتر در اتاق خواب یا کنار کتابخانه‌های شخصی جا می‌دهند.

نکات چیدمان زیبا و شیک در منزل

هر اتاقی یک فرش می‌خواهد

باوری که در بین ما ایرانی‌ها رواج زیادی دارد این است که بعد از چیدن وسایل هر کدام از اتاق‌ها باید وسط هر فضای خالی یک قالی یا قالیچه پهن کنیم. فرقی هم برای ما ندارد که طراح ساختمان با چه زحمت و ظرافتی برای انتخاب نوع و جنس کفپوش‌ها وقت گذاشته است. سرامیک یا سنگ، لمینت یا پارکت فرقی ندارد؛ تا امروز قانون این بوده که اتاق باید با فرش پوشیده باشد در حالی که دیگر این طور نیست. در حال حاضر طراحان داخلی دارند به سمت خداحافظی با فرش‌ها پیش می‌روند. به عقیده خیلی از این طراحان ترکیب سنگ و چوب روی کف خانه زیباترین نمایی است که می‌توان خلق کرد.

نکات چیدمان زیبا و شیک در منزل

وسایل باید با هم هماهنگ باشند

یکی از نکات چیدمان زیبا و شیک در منزل این است که لازم نیست تمام وسایل با هم هماهنگ باشند. این روزها اگر به کارهای هر طراح معروفی نگاهی بیندازید، متوجه نکته عجیبی می‌شوید؛ اینکه دیگر در کارهای طراحان بزرگ خبری از ست بودن همه وسایل خانه با هم نیست. یک قانون قدیمی همیشه می‌گفت وسایل خانه باید از هر لحاظ مانند جنس، رنگ، استیل و غیره هماهنگ باشند در حالی که دیگر این روزها کسی به این قانون توجهی ندارد. برای اینکه خانه زیبا داشته باشید به مطلب چگونه یک دکور زیبا و بی‌نظیر در خانه داشته باشیم؟ مراجعه کنید.

هر دست مبل یک میز لازم دارد

محال است به خانه‌ای وارد شوید و جلوی کاناپه بزرگی که در وسط هال و پذیرایی آن قرار گرفته یک میز چوبی بزرگ همراه چند عسلی نبینید. این تصویری است که قانون‌های طراحی قدیمی در خانه‌های ما شکل داده‌اند اینکه باید جلوی هر دست مبل راحتی حتما یک میز باشد. در حالی که این روزها دیگر خبری از این قانون عجیب نیست. این روزها یا دیگر جلوی کاناپه‌های روبه‌روی تلویزیون میزی نمی‌گذارند یا اگر به آن نیاز داشته باشند به یک صندلی عثمانی اکتفا می‌کنند.

هر دست مبل یک میز

وسایل چوبی همه قهوه‌ای هستند

این باور سالیان سال است که بین مردم رایج شده است. به‌طوری که همه به یک دست مبل و صندلی چوبی زرد یا آبی رنگ مدت‌ها خیره می‌مانند. همچنین وقتی کسی صحبت از داشتن یک تخت و کمد قرمزرنگ می‌کند انگار که از سیاره‌ای دیگر آمده است. در حالی که این روزها خیلی از طراحان برای متفاوت جلوه دادن کارهای خود سراغ رنگ‌ها می‌روند. آن هم پاشیدن رنگ روی چوب‌هایی که ما همیشه به قهوه‌ای دیدن آن‌ها عادت کرده‌ایم.

استفاده از وسایل چوبی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ مدل لوستر که منزل شما را زیبا و مدرن می‌کند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱:۳۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…