دستور پخت شامی لپه با مرغ ریش ریش

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از خواص بی‌نظیر لپه می‌توان به داشتن مقدار زیادی فیبر اشاره کرد که از این‌رو برای درمان یبوست، کاهش کلسترول خون،‌ تنظیم قندخون و کاهش بیماری‌های قلبی کاربرد زیادی دارد.
شامی لپه با مرغ ریش ریش

شامی لپه با مرغ یکی از انواع شامی‌ها است که بر پایه لپه و با گوشت مرغ و سیب‌زمینی تهیه‌ می‌شود. شامی‌ها را‌ می‌توانید به همراه خیارشور، گوجه و نان تازه سرو یا‌ می‌توانید در کنار پلو‌های خود تهیه کنید. شامی یک غذای فوق‌العاده محبوب بین ما ایرانی‌ها است که در هر استان با اندک جزئیاتی تهیه‌ می‌شود. برای تهیه شامی‌ها بهتر است از غذاساز یا چرخ گوشت استفاده کنید و مواد را از آن رد کنید تا منسجم شود. اگر هیچ‌کدام را نداشتید باید به صورت ریز خرد یا له کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه شامی لپه با مرغ ریش ریش را بخوانید.

مواد لازم

  • لپه ۱.۵ پیمانه
  • سینه مرغ ۱/۴ عدد
  • تخم‌مرغ ۳ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • سیب‌زمینی ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • برگ بو ۱ عدد
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

شامی لپه با مرغ

طرز تهیه شامی لپه با مرغ ریش ریش

مرحله اول

قبل از پخت مرغ حتما لپه را خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید. حالا سینه مرغ را به همراه یک عدد پیاز ۴ قاچ‌شده و ادویه و دو حبه سیر و برگ بو داخل قابلمه بریزید و با کمی آبجوش بگذارید تا سینه مرغ بپزد. بعد از پخت از استخوان جدا نمایید و ریش ریش کنید.

مرحله دوم

در ادامه لپه خیس خورده را به همراه یک پیاز ۴ قاچ‌شده و کمی نمک و زردچوبه داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا لپه بپزد. اگر لپه را خیس نکردید و زمان کافی نداشتید موقع پخت اصلا نمک به لپه نزنید، زیرا باعث دیرپز شدن آن‌ می‌شود.

شامی لپه

مرحله سوم

در ۱۰ دقیقه انتهای پخت لپه، سیب‌زمینی پوست گرفته را به آن اضافه کنید و بگذارید تا نرم شود. لپه را جدا آبکش کنید و سیب‌زمینی را رنده کنید و کنار بگذارید. حالا لپه را با همان پیازی که پخته بود داخل غذاساز بریزید و میکس کنید.

مرحله چهارم از شامی لپه با مرغ ریش ریش

در ادامه لپه میکس‌شده و سیب‌زمینی و مرغ ریش ریش را داخل کاسه ریخته و به آن ادویه‌ها و کمی نمک و تخم‌مرغ‌ را اضافه کنید و خوب ورز دهید تا یکدست شود. سپس به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید و در دست پهن و مرکز آن را خالی و داخل روغن داغ سرخ کنید.

این شامی را با خوردن سس پنیر لذیذتر کنید.

شامی مرغ

پیشنهاد مطالعهفلافل اسفناج، یک شام مغذی و سبک را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…