کشف راز باورنکردنی جنازه‌های مومیایی‌ شده کودکان

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گروهی از دانشمندان می‌خواهند دریابند چرا چندین کودک در دخمه‌های مشهور کاپوچین در پالرموی ایتالیا ۲۰۰ سال پیش مومیایی و دفن شده‌اند.
کودکان مومیایی‌ شده

استادیار زیست‌باستان‌شناسی در دانشگاه استراتفوردشایر در بریتانیا سرپرست نخستین بررسی جامع این کودکان مومیایی‌ شده است و کار میدانی به زودی آغاز خواهد شد. این دانشمندان در دخمه‌های کاپوچین در در شهر پالرمو در شمال جزیره سیسیلی ایتالیا جنازه‌های مومیایی‌شده ۴۱ کودک را در یک اتاق مخصوص دفن کودکان آنالیز خواهند کرد. (هر چند که در مجموع ۱۶۳ کودک در این دخمه‌ها دفن شده‌اند.) با مجله دلتا همراه باشید.

کودکان مومیایی‌ شده

اسکوایرز می‌گوید: «ما می‌خواهیم وضعیت زندگی، سلامت، رشد و خصوصیات دیگر این کودکان را بفهمیم. ما همچنین می‌خواهیم داده‌های زیستی به‌دست آمده را با جنبه‌های فرهنگی‌ مقایسه کنیم.»

به گفته اسکوایرز، این مومیایی‌ها کاملا لباس‌ پوشیدند و برخی از آن‌ها در گهواره و روی صندلی هستند و برخی دیگر با استفاده از چوب در وضعیت ایستاده قرار داده شده‌اند. پژوهشگران می‌خواهند علت و اهمیت این ترتیب قرار دادن را هم بدانند.

اطلاعات چندانی درباره این کودکان که در فاصله ‌سال‌های ۱۷۸۷ تا ۱۸۸۰ دفن شده‌اند و بخشی از یک مجموعه بزرگتر جنازه‌های مومیایی‌شده شامل ۱۲۸۴ جنازه هستند، در دست نیست.

اسکوایرز می‌گوید: «ما می‌دانیم که آن‌ها از خانواده‌های طبقه متوسط بودند. مومیایی کردن مختص افراد مرفه‌تر مانند اشراف، طبقه متوسط و روحانیون بود. بنابراین ما می‌دانیم که این افراد از اعضای فقیر جامعه نبوده‌اند، اما چرا آن‌ها را مانند افراد دیگر دفن نکردند؟

کودکان مومیایی‌ شده

روش تحقیق دانشمندان

این دانشمندان از تصویربرداری اشعه‌ ایکس استفاده می‌کنند، چرا که روشی غیر تهاجمی است و مشکلات اخلاقی سایر روش‌های تهاجمی بررسی جنازه‌های انسانی را ندارد.

به گفته اسکوایرز، با استفاده از ماشین‌های قابل‌حمل اشعه ایکس می‌توان جنازه‌های این کودکان را رادیوگرافی کرد و بر اساس رویش و رشد دندان‌ها و جوش خوردن صفحه اتصال استخوان‌ها سن آن‌ها را تخمین زد. همچنین به دنبال نشانه‌های بیماری گشت.

این پژوهشگران در مجموع ۵۴۷ رادیوگرافی یا ۱۴ رادیوگرافی به ازای هر مومیایی انجام خواهند داد تا خصوصیات زیستی این کودکان را مشخص کنند. همچنین دریابند آیا مومیایی کردن برای سن یا جنس خاصی انجام شده است یا نه. همچنین با شناسایی نقایص رشدی، شاخص‌های استرس یا ضایعات آسیب‌شناختی می‌توان شناختی از وضعیت سلامت و سبک زندگی این کودکان به دست آورد.

کودکان دفن شده

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب مدهای عجیب و ترسناکی که شما را شوکه می‌کند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱:۱۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…